Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan med mysiga hundar, äter frukost och har precis planerat lite jobb då jag igår fick möjlighet till några nya arbetsuppgifter. Hade några idéer igår som jag tog upp för regionchefen och hon gillade dem extremt mycket och öste beröm över mig. Känns jättekul :)

Mindre kul dock att det verkar vara svårt att få tag på en medicin jag behöver. Jag överlever absolut utan den, men mår väldigt dåligt. För att få nytt recept behövde jag prata med sjuksköterska, som sedan ska prata med läkare. Försökte göra det förra veckan men fick inte någon att prata med förrän igår. När jag senare under dagen inte fått något nytt recept ändå ringde jag för att fråga hur lång tid det kan ta. "Vi brukar säga max 4-5 dagar, det brukar inte ta så lång tid, men nu är det semestertider så det kan dra ut på tiden och jag kan inte ge några garantier" :meh:

Så, idag får jag klara mig utan. Jag vill absolut inte vara utan några dagar nu kring helgen då det skulle förstöra hela min helg, så ja. Jag ransonerar, prioriterar de dagar som jag verkligen måste må bra. Idag blir eventuellt en skitdag, men vi får väl se. Jag har inte allt för mycket som måste göras idag så det ska nog gå.
 
Ska också få regn här idag, men hoppas det kommer så sent som möjligt för planerar en tur men hästarna ikväll med sällskap. Inte ofta jag får det 😊

Är för övrigt vaken, men har inte gått upp än. Rätt skönt!
 
Skrank = räcke, avspärrning, staket, barriär, spärr, balustrad och vanligast som jag hört det är vid rättegångar, att träda inför skranket.
1689151005615.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp