Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit havregrynsgröt till frukost och ritat med 1-åring, tränat 30 min tabata/lekt tittut med bebis i babysitter, tagit en dusch/lekt med badleksaker med 1-åring bredvid badkaret. Borstat tänder, tandtrådat och floursköljt. Nu har jag krupit ner under svalt percalelakan med sovande bebis på bröstkorgen och tänkte plöja serie.
 
@Mineur har tänkt på detta ett tag nu då jag tycker "a box full of puppies" låter ju otroligt gulligt men box heter väl inte...box? Haha rostig hästengelska:D
 
Funderar på vad denna semesterdag ska innehålla, jag är bra på att inte göra något. Men ibland kan det ju vara bara att faktiskt göra något :o Då jag mår dåligt av att bara sitta i soffan en hel dag.
Ta med något ätbart/köpa ätbart och sätta sig på gräset/bryggan/övrigt mysig plats i närheten?
 
Sitter på ögonkliniken och väntar på att dropparna ska verka. En av baksidorna med diabetes att göra Ögonbottenfotografering en gång om året.

Jobbar hårt för att få ner långtidssocker till under 50. Men stress är svårt att påverka . Det blir dimmigare nu så sista gången på Bukefalos för ett dygn.
 
I can read again
Alltså känslan
Är redan trött i höger öga pga att det är vant att kämpa mer
20230711_094638.jpg
 
De är i stort sett alltid ok med att gå ut, oavsett tid på dygnet eftersom jag jobbar mycket skift och ingen är direkt någon soffpotatis då de är belgare bägge två. Det är snarare problem med att få dem tagga ner om jag behöver gå på toaletten mitt i natten och de inte ska gå ut. :crazy:
Oskar har koll på skillnaden mellan matte vaknar och och behöver kissa eller jag har puss-väckt matte för jag behöver kissa :D I det första fallet öppnar han inte ens ögonen.

Men behöver han ut... Han tar ingen hänsyn till att matten är dödstrött och vill sova. Om en kille behöver så behöver han. Även om klockan är två på natten.
 
Gick i flera veckor med - högt över fjället flyger en ko, hon flyger, hon flyger på sin tro. Vågade aldrig sjunga högt ifall nån hörde och trodde det var dags för vita rockar.
eller...
lugnare vatten, makligare sjö, och vid horisonen salighetens ö
Vågorna häver sig i tysta lugna kullar
Havet är en moder som förbarmar sig och rullar

(Kjell Höglund :love: )

Hade de där i huvudet om och om igen hela dagarna under lång tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp