Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon var inne på toa och skulle just raka sig. Så han hade lödder i halva ansiktet. Jag bar in hans hund som geggat ner sig ute.
Vilken blick han fick av henne! Jättestora tveksamma ögon som liksom låstes på honom.
Sen luktade hon tveksamt på honom innan hon insåg att det var husse. 😅
 
Dricker kaffe och smakar mina kakor. De blev inte äckliga...alls. Tvärtom :) ! Men, det hade absolut varit trevligare om det hade gått att få in mer fyllning... Men gräddningstiden förstår jag mig inte alls på :confused: . Sju-åtta minuter i 200 grader, stod det. Jag gräddade dem säkerligen den dubbla tiden. Mystiskt! Och min ugn är ju ny och pålitlig.
 
Jag kan verkligen rekommendera Wizard of the Earthsea series av Ursula LeGuin. Så otroligt mycket bättre än HP, som fö plagierat den i många avseende.

LeGuins prosa är oslagbar. Och BBC gjorde en radioserie som är fantastisk.
 
De är i stort sett alltid ok med att gå ut, oavsett tid på dygnet eftersom jag jobbar mycket skift och ingen är direkt någon soffpotatis då de är belgare bägge två. Det är snarare problem med att få dem tagga ner om jag behöver gå på toaletten mitt i natten och de inte ska gå ut. :crazy:

Nar jag gar pa toa pa natten och nar jag siger upp pa morgonen, sa gar jag baklanges ur sangen, eftersom jag maste ga mot min Malle ... som bara ligger dar och vantar pa att fa ogonkontakt med mig ... for DA maste han ga upp och ut NU.:p
 
20230711_161649.jpg


:angel: :bump:
 
Nar jag gar pa toa pa natten och nar jag siger upp pa morgonen, sa gar jag baklanges ur sangen, eftersom jag maste ga mot min Malle ... som bara ligger dar och vantar pa att fa ogonkontakt med mig ... for DA maste han ga upp och ut NU.:p
Ingen fara med vår hund. Han stiger bara upp om min man också stiger upp... :up: Vad jag gör har mindre betydelse. Han lägger inte heller sig på kvällen förrän husse lägger sig.
 
@Mineur har tänkt på detta ett tag nu då jag tycker "a box full of puppies" låter ju otroligt gulligt men box heter väl inte...box? Haha rostig hästengelska:D

Pa den har sidan Atlanten sager vi box. Hasten har en box i en barn eller i ett stable, lite beroende pa var man ar och vilken typ av hast sport man agnar sig at. Barn ar typiskt western och for "hemma stall", medan stable ar mer for "English riding".

Vårt semesterplanerande har gått från Reykjavik till Krakow till Prag och nu är vi i Las Vegas :rofl:

Las Vegas pa sommaren? 😳 Hu sa hemskt. Temperaturerna dar brukar ligga runt, eller over, 40*C. Men sa ligger det nara Death Valley, den varmaste platsen i varlden, dar man har matt upp temperaturer upp till 57*C

Ingen fara med vår hund. Han stiger bara upp om min man också stiger upp... :up: Vad jag gör har mindre betydelse. Han lägger inte heller sig på kvällen förrän husse lägger sig.

Har ar det tvart om, Tater Tot ar bara intresserad om jag kliver upp, vad Maken gor bryr han sig inte alls om.🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp