Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nedkrupen under elfilten efter en tur till stallet som blev precis så blöt som jag väntat mig. Det ösregnade från början till slut och jag kunde vrida ur ridbyxorna när jag kom hem 😅 Blev kvar längre än väntat eftersom en av boxarna var full av hundvalpar som var ute på avvänjning från mamman. Sju stycken fullständigt sjövilda och superkeliga små krabater, jag kunde knappt slita mig!
 

Bifogade filer

  • 20230710_181319.jpg
    20230710_181319.jpg
    369,6 KB · Visningar: 38
Nedkrupen under elfilten efter en tur till stallet som blev precis så blöt som jag väntat mig. Det ösregnade från början till slut och jag kunde vrida ur ridbyxorna när jag kom hem 😅 Blev kvar längre än väntat eftersom en av boxarna var full av hundvalpar som var ute på avvänjning från mamman. Sju stycken fullständigt sjövilda och superkeliga små krabater, jag kunde knappt slita mig!
Det ser rätt stillsamt ut på den bilden. Skenet bedrar. Mesta delen av tiden såg de ut såhär:

20230710_181605.jpg
 
Nedkrupen under elfilten efter en tur till stallet som blev precis så blöt som jag väntat mig. Det ösregnade från början till slut och jag kunde vrida ur ridbyxorna när jag kom hem 😅 Blev kvar längre än väntat eftersom en av boxarna var full av hundvalpar som var ute på avvänjning från mamman. Sju stycken fullständigt sjövilda och superkeliga små krabater, jag kunde knappt slita mig!
Hur många är kvar i boxen nu?
 
Vaknade, släppte hundarna, tyckte det var ovanligt mörkt ute, kollade klockan och konstaterade att den hade inte ringt som jag trodde utan var strax före 03!

Bara att kalla in hundarna igen och gå och lägga sig. NU har den ringt, lille skrutt medicinerad, hundar och katter fått mat och dax för mig att åka till jobbet. Min sista fm på ett par månader! :up:
 
I dag har jag malat (well, med pensel haft pa "stain", nagot liknande linolja och terpentin) men med pigment som gor att det har den naturliga fargen av cedar ... sa vart staket nu kommer att behalla den fargen.
Enda problemet ar att det ar sa valdigt "vattnigt" och att jag har en tendens att skvatta aldeles forskrackligt (och det ar inte helt latt att fa ut ur haret:cautious:) ... och inte minst att jag ar en perfectionist som ibland kan uppfattas som OCD.:angel:

Nu ar det dock klart ... och nar jag tittar pa grannarna som redan har "stainat" sina staket sa ar vart helt klart snyggast! :) men tog ocksa langst tid att "staina". :rofl: Och jag kommer inte att plaska med mer stain eller farg ... forran det ar dags att fixa verandorna. Oh well, men det blir fint!
 
Godkänd och är nu klar med förarbeviset för båt! Huzza!

Som yngre och tonåring var jag på seglarläger med sjöscouterna, tuffade runt i gigg och som tonåring på större båt. Så nu som Officiell Tant beslutade jag mig för att går kurs och ta förarbeviset, kanske fanns någon liten kunskap kvar gömd långt bak bland minnena av igloo-glass och man-över-bord-övningar?

Måste säga att igloo-glassen helt klart tagit prioritet i långtidsminnet före väjningsregler och kompasskurser, men nu är det klart! :bump:

Kom hem och berättade stolt för Tjockiskisse att hon ska bli havskatt nu och segla på de sju haven. :D
 
Idag ska jag inte iväg och tapetsera - skönt att det är klart :) ! Däremot ska jag åka till två lokala loppisar och se om jag kan hitta det jag behöver till mitt "nya" badrum, dvs spetsgardiner till duschdraperi (troligt) och en spegel (mindre troligt).... Har satt en bröddeg på jäsning också, så ikväll får vi förhoppningsvis nybakat bröd. Första gången jag testar min nya surdeg... :nailbiting:
 
Vaknade, släppte hundarna, tyckte det var ovanligt mörkt ute, kollade klockan och konstaterade att den hade inte ringt som jag trodde utan var strax före 03!

Bara att kalla in hundarna igen och gå och lägga sig. NU har den ringt, lille skrutt medicinerad, hundar och katter fått mat och dax för mig att åka till jobbet. Min sista fm på ett par månader! :up:
Tänker på hundarna som bara ”okej, vi går ut mitt i natten!” :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp