Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat en vecka och första dagen på den här. Lär mig massor varje dag och ser fram emot ännu mer, även om mitt synprogram krockar med journalsystemet så att de inte fungerar ihop och IT måste fundera ut vad som är fel! Men visst, har ju annars fullt upp med att lära mig bära omkring med kort, nycklar, tagg och larm precis överallt numera, jag är inte helt van :)
I övrigt försöker jag rodda livet med jobb och rutiner nu-tycker ändå det går bra och jag trivs :D Men jag har haft huvudvärk varje dag, migrän i helgen och sovit en stund som en klubbad säl varje eftermiddag. Ser fram emot att det ger sig ;)

På tal om foto, tror mitt SITHS-kort är klart och kan hämtas ut, tog foto för det i måndags och reagerade på att jag som vanligt inte ser klok ut på bild, men framför allt att jag ser lite mer blond ut numera än den ljusbruna färgen jag ändå har, jisses vad solen har tagit! Ska bli intressant att se hur det blev-föredrar ju nästan reservkortet utan bild ;)
 
Iiih! Vi ska flytta! :bump:
Alltså vi har det ju bra här. Men nu ska vi flytta till ett ställe kom känns helt overkligt fantastiskt.
Vi kommer förvisso få mindre hus. Men resten!
Sjötomt med bad/båt-brygga och bastuhus bredvid, superfina stallar med allt lullull, och stort ridhus/ridbana som bara används av gårdens 7 ridhästar med 1-2 ryttare, enorma gräshagar, massa söta fölisar, sambo kan ha kiropraktorklinik och lagerlokal där, finns robothäst vi får nyttja etc.
Vi kan ha en liten båt, fiska gös och kräftor etc.
Känns helt sjukt! Sjukt kul! 😍❤️:banana:
 
Iiih! Vi ska flytta! :bump:
Alltså vi har det ju bra här. Men nu ska vi flytta till ett ställe kom känns helt overkligt fantastiskt.
Vi kommer förvisso få mindre hus. Men resten!
Sjötomt med bad/båt-brygga och bastuhus bredvid, superfina stallar med allt lullull, och stort ridhus/ridbana som bara används av gårdens 7 ridhästar med 1-2 ryttare, enorma gräshagar, massa söta fölisar, sambo kan ha kiropraktorklinik och lagerlokal där, finns robothäst vi får nyttja etc.
Vi kan ha en liten båt, fiska gös och kräftor etc.
Känns helt sjukt! Sjukt kul! 😍❤️:banana:
Åh, men wow, grattis 😍
 
Iiih! Vi ska flytta! :bump:
Alltså vi har det ju bra här. Men nu ska vi flytta till ett ställe kom känns helt overkligt fantastiskt.
Vi kommer förvisso få mindre hus. Men resten!
Sjötomt med bad/båt-brygga och bastuhus bredvid, superfina stallar med allt lullull, och stort ridhus/ridbana som bara används av gårdens 7 ridhästar med 1-2 ryttare, enorma gräshagar, massa söta fölisar, sambo kan ha kiropraktorklinik och lagerlokal där, finns robothäst vi får nyttja etc.
Vi kan ha en liten båt, fiska gös och kräftor etc.
Känns helt sjukt! Sjukt kul! 😍❤️:banana:
Men grattis! Det låter helt fantastiskt ju! 😀😍
 
Tänkte att jag borde köpa glass från Hemglass, skjuter jämt på det så kollade upp lämplig glass, insåg att den lägligt nog skulle komma om 1 h. Jodå... redan 40 min sen:D Vem vet om den dyker upp, den är mystisk den där bilen:nailbiting:

Borde göra mat men vad? Mer mackor? ack o ve så mycket frågor
Kolla på deras hemsida där ser man var bilen är..
 
:arghh:
Kolla på deras hemsida där ser man var bilen är..
Varit på vad jag tror är deras garage hela tiden. Först ändå lovande för klickade man stod det att " x antal bilar fyller på glass" men nejnej och datumet har inte strykts som det gjorde vid liknande situation. Gah. GAH. Är på 2 h nu så gissar på glasslöst liv.
 
Iiih! Vi ska flytta! :bump:
Alltså vi har det ju bra här. Men nu ska vi flytta till ett ställe kom känns helt overkligt fantastiskt.
Vi kommer förvisso få mindre hus. Men resten!
Sjötomt med bad/båt-brygga och bastuhus bredvid, superfina stallar med allt lullull, och stort ridhus/ridbana som bara används av gårdens 7 ridhästar med 1-2 ryttare, enorma gräshagar, massa söta fölisar, sambo kan ha kiropraktorklinik och lagerlokal där, finns robothäst vi får nyttja etc.
Vi kan ha en liten båt, fiska gös och kräftor etc.
Känns helt sjukt! Sjukt kul! 😍❤️:banana:
Härligt!! Grattis 😍
 
:arghh:

Varit på vad jag tror är deras garage hela tiden. Först ändå lovande för klickade man stod det att " x antal bilar fyller på glass" men nejnej och datumet har inte strykts som det gjorde vid liknande situation. Gah. GAH. Är på 2 h nu så gissar på glasslöst liv.
Ok... jag får upp en karta och då kan jag kolla vår adress...
 
Jadå, jag får upp mitt stopp där det fortfarande står 17.35 och förarens namn. Inte markerat som avklarat eller annat heller. Därför får jag inte heller upp någon tid för nästa gång som de kan tänka sig passera men får hoppas att de väljer att ta rundan imorgon!
Rosa eller blå färg hos dig? På glasstoppet?
 
Tittar lyckligt ut över åkern invid tomtgränsen. Den har varit träda sedan salixen röjdes och marken bereddes. Nu är den slagen och en traktor plastar balar.
De flesta trädor i min absoluta närhet är slagna och tillvaratagna.

Jag blir glad, för även om det inte är så mycket näring i det så är det ändå foder. Tolv vita bollar pryder min utsikt från köket. :love:

*du kan ta tanten från bonderiet men du kan inte ta bonderiet ur tanten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 756
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp