Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trötter efter att ha ägnat många timmar på vedbacken idag med att klyva och stapla in ved tillsammans med älsklingen, varit hundvakt hela dagen och så blev det en sväng till stan för att skriva kontrakt och så fick det bli middag på Leons vilket verkligen var evigheter sen. Gott och jisses så mätta vi blev 😅.
Kommer ihåg spelmaskinerna som fanns som man alltid lekte med på den tiden och alltid bara hamburgare med bröd och liten äpplemer som jag ville ha varje gång när jag var liten, aldrig annat 😅. Änna nostalgi med denna gamla anrika gatukök i stan 😍.
Sen stallet ikväll; vilodag åt pållan och lite pyssel 🥰.
Leons :love: :d :love: :d :love: :d bästa stället....
 
Vi flyttade fran ett hus pa 250 kvadratmeter till ett hus pa 150 kvadratmeter ... samtidigt skeppade vi hem vara grejor fran ett hus pa 200 kvadratmeter i Asien. I asien hade vi inte sa manga mobler som var vara, men allt annat.😬
Jag rensar fortfarande nagon gang varje sommar ... men skap och lador ar overfulla och jag far ju inte plats med nya saker jag vill ha. :arghh:
Min lägenhet är 26 m2. Som en stor hästbox ungefär. :D Har för mycket grejer men orkar inte ta tag i att rensa.
 
Stod just och diskade middagsdisken när jag såg något stort röra sig på fältet utanför fönstret. Det visade sig vara två påfåglar som var ute på kvällspromenad, förmodligen från godset som ligger här i krokarna. De gick förbi oss och in i grannens trädgård, där de verkar vara rätt nöjda för tillfället. O_o
 

Bifogade filer

  • 20230706_204817.jpg
    20230706_204817.jpg
    269,9 KB · Visningar: 75
Hm...Läste precis en recension av en enda om detta jobb i stan. Bara massa kritik om hur superstressigt det var med skitchefer och utbrändhet och knappt någon fritid. Men känner att jag måste skaffa mig en egen uppfattning!
 
Jag hade mote med rekryterings teamet i dag klockan 9am sa det blev inte av att mala staket i dag. Det ar i och for sig en mycket trevlig temperatur i dag pa 29*C men da det sjunker de narmaste dagarna sa vi ar nere i 25*C (innan det stiger till 30* igen🙄) sa blir det i alla fall battre att mala da.
Jag har just klippt ut ett symonster till en skjorta till sonsonen ... MEN da sag jag det monster jag VERKLIGEN ville ha ... sa nu ska jag straxt klippa monster igen.🙄 Men forst behover jag rensa lite i mitt "office" ... suck. Vill inte. :arghh: :p
 
Jag och A har lite delade meningar om hur mycket plats det är rimligt att en katt tar upp. A tycker att det är fullt rimligt att han ligger utsträckt på tvären och att jag får försöka klämma in mig mellan hans svans och väggen. Och gud nåde mig om jag lägger mig ens en centimeter över hans svans! :eek: :nailbiting: Jag, å andra sidan, tycker att han kan lägga sig åt andra hållet så att vi båda får plats.

Återstår att se vem som "vinner" :D :rofl:
 
Jag och A har lite delade meningar om hur mycket plats det är rimligt att en katt tar upp. A tycker att det är fullt rimligt att han ligger utsträckt på tvären och att jag får försöka klämma in mig mellan hans svans och väggen. Och gud nåde mig om jag lägger mig ens en centimeter över hans svans! :eek: :nailbiting: Jag, å andra sidan, tycker att han kan lägga sig åt andra hållet så att vi båda får plats.

Återstår att se vem som "vinner" :D :rofl:
Jag gissar katten katten katten. Alla dar i veckan alla svar så är det katten...
 
Jag och A har lite delade meningar om hur mycket plats det är rimligt att en katt tar upp. A tycker att det är fullt rimligt att han ligger utsträckt på tvären och att jag får försöka klämma in mig mellan hans svans och väggen. Och gud nåde mig om jag lägger mig ens en centimeter över hans svans! :eek: :nailbiting: Jag, å andra sidan, tycker att han kan lägga sig åt andra hållet så att vi båda får plats.

Återstår att se vem som "vinner" :D :rofl:
Igen, typisk katt :D

(Och ja, herregud, svansen :eek:)
 
Sitter i soffan med kisse och dricker kaffe.

Solen sken när jag gick upp men nu är det mulet igen. Vi ska gå tipspromenad idag så jag hoppas det håller upp.

Ska strax gå upp till syrummet och sy på min nya klänning. Den har en stor cirkelkjol och kommer bli så fin!
 
Jag hade mote med rekryterings teamet i dag klockan 9am sa det blev inte av att mala staket i dag. Det ar i och for sig en mycket trevlig temperatur i dag pa 29*C men da det sjunker de narmaste dagarna sa vi ar nere i 25*C (innan det stiger till 30* igen🙄) sa blir det i alla fall battre att mala da.
Jag har just klippt ut ett symonster till en skjorta till sonsonen ... MEN da sag jag det monster jag VERKLIGEN ville ha ... sa nu ska jag straxt klippa monster igen.🙄 Men forst behover jag rensa lite i mitt "office" ... suck. Vill inte. :arghh: :p
Monster istället för mÖnster blir lite roligt... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp