Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vad jag ska äta till lunch. Är 100% opepp på precis allt och vet samtidigt att jag inte mår bra av att hoppa över måltider. Jag HAR mat som går att laga, men bara tanken på att äta det får mig att vilja lägga mig i sängen och sova istället... Skulle kunna gå och handla något, men vad skulle jag i så fall handla? Ingen aning.
 
Funderar på vad jag ska äta till lunch. Är 100% opepp på precis allt och vet samtidigt att jag inte mår bra av att hoppa över måltider. Jag HAR mat som går att laga, men bara tanken på att äta det får mig att vilja lägga mig i sängen och sova istället... Skulle kunna gå och handla något, men vad skulle jag i så fall handla? Ingen aning.
Hur går det? Blev det någon lunch? Jag sitter som passagerare några timmar till. Kan jag vara med och brainstorma eller mana på lite?
 
Jag sitter i bilen på väg mot Östersund med mamma och mina flickor sedan halvåtta i morse.
Mamma kör. Vi har nyss ätit lunch hos mammas väninna i Bollnäs. Det var gott och kul att se hennes charmiga hus och trädgård.
Om fyra timmar är vi framme hos min lillebror med familj :heart .

Du får vinka åt Oviksfjällen från mig ;) Jag är snart på väg upp en sväng (jag jobbar i Myrviken) :)
 
Hämtat en trädgårdsportal som jag fyndade på marketplace för en spottstyver. Säljaren var lite grinig när jag kom och påpekade att ”Det verkade vara en populär vara och att han hade fått massor av svar.” Med undertonen att han borde tagit mer betalt. Jag svarade bara glatt att ”Vilken tur för mig att jag hann först på bollen då.” 😁🥳🤓

Till och med värt att skruva isär den i ösregnet, så fin! 😍
 
Hämtat en trädgårdsportal som jag fyndade på marketplace för en spottstyver. Säljaren var lite grinig när jag kom och påpekade att ”Det verkade vara en populär vara och att han hade fått massor av svar.” Med undertonen att han borde tagit mer betalt. Jag svarade bara glatt att ”Vilken tur för mig att jag hann först på bollen då.” 😁🥳🤓

Till och med värt att skruva isär den i ösregnet, så fin! 😍

Vilken jädra surmupp! :rofl:
 
Hm...Läste precis en recension av en enda om detta jobb i stan. Bara massa kritik om hur superstressigt det var med skitchefer och utbrändhet och knappt någon fritid. Men känner att jag måste skaffa mig en egen uppfattning!
Rätt inställning!
Man upplever saker olika, och kanske dessutom har lärt sig olika mycket om hur mycket man har förutsättningar att räcka till i olika situationer. Därmed inte nödvändigtvis sagt att det är en bra miljö.
Jag vill gärna prestera, men har fått en del insikt i att det inte alltid förväntas prestation på den nivå jag själv anser att jag borde hålla, och jagvä set inte alltid att förutsättningarna för den nivån kanske inte finns.

Ibland upplever jag att en del arbetsgrupper inte lyfter dåliga förutsättningar på rätt vis till rätt person, utan stressar och mår dåligt istället. Även om det finns många både bakbundna och/eller till synes oförstående chefer som kan spä på en sådan situation.
 
Rätt inställning!
Man upplever saker olika, och kanske dessutom har lärt sig olika mycket om hur mycket man har förutsättningar att räcka till i olika situationer. Därmed inte nödvändigtvis sagt att det är en bra miljö.
Jag vill gärna prestera, men har fått en del insikt i att det inte alltid förväntas prestation på den nivå jag själv anser att jag borde hålla, och jagvä set inte alltid att förutsättningarna för den nivån kanske inte finns.

Ibland upplever jag att en del arbetsgrupper inte lyfter dåliga förutsättningar på rätt vis till rätt person, utan stressar och mår dåligt istället. Även om det finns många både bakbundna och/eller till synes oförstående chefer som kan spä på en sådan situation.
Men absolut och att jobba lite annorlunda utan speciell sluttid med mer frihet under ansvar kanske inte passar alla och ffa kanske inte väldigt unga utan tidigare Arbetslivserfarenhet som exempel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp