Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Vi flyttade fran ett hus pa 250 kvadratmeter till ett hus pa 150 kvadratmeter ... samtidigt skeppade vi hem vara grejor fran ett hus pa 200 kvadratmeter i Asien. I asien hade vi inte sa manga mobler som var vara, men allt annat.😬
Jag rensar fortfarande nagon gang varje sommar ... men skap och lador ar overfulla och jag far ju inte plats med nya saker jag vill ha. :arghh:
Åh fy, det lĂ€t vĂ€ldigt jobbigt.
 
Saker blir sÀllan trasiga i förrÄdet.
Klippt grÀset lite sporadiskt hÀr och dÀr pÄ nödvÀndiga stÀllen. Delar av grÀsmattan Àr ju ÀndÄ stendöd. Tills nu nÀr det regnat.

Nu var det alltsÄ dags att ta lite ordentligare grepp i frÄgan...

Vad hÀnder, jo drivningen funkar inte. Vajern har gÄtt av nÄnstans. Skit skit skit. Behöver alltsÄ lÀmna in den.
problem 1 - Àger ingen slÀpkÀrra
problem 2 - har inte riktigt plats för grÀsklipparfix i budgeten just nu.

Å andra sidan Ă€r det en godtagbar ursĂ€kt för grĂ€smatte-Ă€ng: grĂ€sklipparen Ă€r sönder :rofl:
Med tanke pÄ att din bil svalde hela mjölkkÀrre underredet sÄ fÄr grÀsklipparen plÀtt lÀtt plats , om det nu inte Àr en ÄkgrÀsklippare
 
Synnerligen god mat! Är nĂ„gon i Malmö sĂ„ kan jag rekommendera Marvin. Ligger vid Davidshall.

20230706_133810.jpg
 
RÄkade jobba över lite. Sedan kom ett paket. Jag som hade lovat mig sjÀlv att inte köpa mer garn förrÀn jag anvÀnt upp majoriteten av mitt (stora!) förrÄd. Men sÄ sÄg jag ett mönster jag bara var TVUNGEN att göra. Hoppsan?

IMG_20230706_181222.jpg


Och sĂ„ var det rea pĂ„ Muskat, sĂ„ jag passade pĂ„ nĂ€r jag Ă€ndĂ„ handlade det andra? 🙈
 
SÄdÀr. Nu brinner det i pannan och i kökspannan (bÀgge inkopplade pÄ vÀrmesystemet).

ALLT var fuktigt, pölarna efter duschen torkade inte sÄ jag klev i gÄrdagens vattenpölar nÀr jag klev in i duschen. KnÀckebrödet har ljuddÀmpare. VÀrst av allt - sÀngklÀderna Àr fuktiga nÀr jag lÀgger mig. PÄ morgonen Àr det runt 18 grader inomhus.

6 juli och jag eldar. :meh:
 
SÄdÀr. Nu brinner det i pannan och i kökspannan (bÀgge inkopplade pÄ vÀrmesystemet).

ALLT var fuktigt, pölarna efter duschen torkade inte sÄ jag klev i gÄrdagens vattenpölar nÀr jag klev in i duschen. KnÀckebrödet har ljuddÀmpare. VÀrst av allt - sÀngklÀderna Àr fuktiga nÀr jag lÀgger mig. PÄ morgonen Àr det runt 18 grader inomhus.

6 juli och jag eldar. :meh:
Jag sympatiserar. Samma kÀnsla som hÀr, inklusive de fuktiga sÀngklÀderna... :wtf:
 
Visade sig att maken inte var sugen pÄ att Äka nu i sommar ÀndÄ. Han har haft det slitigt och vill vara hemma .
Men det var vĂ€ldigt snĂ€llt tĂ€nkt! 💕
Men kanske kan jag fÄ frÄga om det blir ett par dagar nÄgon annan gÄng?
Det Àr tvÄ hÀstar och tvÄ katter. Grannen kan nog ta katterna minst en gÄng om dagen men Àr inte sÄ hÀstkunnig.

Kanske dessutom har en bukefalist pÄ lut att Äka fÀrja med.
Absolut! 😁
 
Njuter av den kvarvarande smaken av hemgjord pesto i munnen..
Ja, jag stack ned en sked och provsmakade varje sats 😇.
Frös in en del basilika ocksÄ. Inte ens jag som Àr storkonsument av pesto skulle kunna göra av med den innan den blir dÄlig annars tror jag.
Och detta var bara Ärets första skörd.

Och om nÄgon noterar att bladen inte Àr slÀta sÄ beror det pÄ att det kom vatten pÄ dem nÀr de var smÄ. Men smaken Àr densamma.
 

Bifogade filer

  • 20230706_102601.jpg
    20230706_102601.jpg
    358 KB · Visningar: 45
Det Äskar pÄ rÀtt bra nu. De i Linghed har första parkett :up:

Edit: Kollade nu och satan vilken cell det Àr hÀr! Nu Àr det pÄ bÄda sidorna av mig O_o :bump:
Åskade nĂ„gra mil (5?) bort hĂ€r ocksĂ„ för nĂ„n timme sen. Kom ett rejĂ€lt ösregn hĂ€r i samma veva. Och huvudvĂ€rken har lĂ€ttat lite. Men jag undrar om det Ă€r nĂ„got mer pĂ€ G.
Mitt huvud Àr rÀtt trÀffsÀkert pÄ Äska. Lite olika hur lÄngt innan det kÀnns bara och bland har jag ju faktiskt liknande huvudvÀrk pga annat.
 
Njuter av tystnaden och smuttar pÄ ett glas vin. Jag har stugan för mig sjÀlv ikvÀll vilket Àr himla mysigt. Har gÄtt en lÄng promenad, lÀst lite i min bok, tagit en power nap och nu bÀnkat mig i soffan medan kvÀllens middag puttrar pÄ spisen. Ser fram emot att tÀnda en brasa senare, enbart för mysfaktorn!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Hundavel & Ras Hoppas det Àr okej med en till sÄdan hÀr trÄd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, kÀnns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen trĂ„d om discgolf, sĂ„ hĂ€r Ă€r den. HĂ€r kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och trĂ€d...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & SjÀl Lite luddig rubrik kanske men kom inte pÄ nÄgot som riktigt passade. Det Àr Àr apropÄ trÄden om hur man klarar ett trÄkigt jobb dÀr det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp