Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande ung och dum ( :cautious: ) och trivs på mitt jobb så det är bara snäppet mindre glädjefyllt än semesterstart att starta ny fräsch dag på jobbet igen. Dessutom när de flesta andra är på semester så dyker det upp väldiga möjligheter att få göra riktigt roliga saker på jobbet.
Ny fräsch dag på jobbet.....



Jisses här är man lik...
 
Saker blir sällan trasiga i förrådet.
Klippt gräset lite sporadiskt här och där på nödvändiga ställen. Delar av gräsmattan är ju ändå stendöd. Tills nu när det regnat.

Nu var det alltså dags att ta lite ordentligare grepp i frågan...

Vad händer, jo drivningen funkar inte. Vajern har gått av nånstans. Skit skit skit. Behöver alltså lämna in den.
problem 1 - äger ingen släpkärra
problem 2 - har inte riktigt plats för gräsklipparfix i budgeten just nu.

Å andra sidan är det en godtagbar ursäkt för gräsmatte-äng: gräsklipparen är sönder :rofl:
 
Jag ska ju som tur är flytta från en 2a till en 3a men när vi flyttade hit så bodde sambon i en 3a och jag hade hela mitt bohag från en 2a nedpackat... Var en spännande uppackning milt sagt 😳😂

Vi flyttade fran ett hus pa 250 kvadratmeter till ett hus pa 150 kvadratmeter ... samtidigt skeppade vi hem vara grejor fran ett hus pa 200 kvadratmeter i Asien. I asien hade vi inte sa manga mobler som var vara, men allt annat.😬
Jag rensar fortfarande nagon gang varje sommar ... men skap och lador ar overfulla och jag far ju inte plats med nya saker jag vill ha. :arghh:
 
Vad är det för djur som ska vaktas/tittas till? Och hur många dagar? Vi bor ju inte superlångt ifrån dig. :)
Visade sig att maken inte var sugen på att åka nu i sommar ändå. Han har haft det slitigt och vill vara hemma .
Men det var väldigt snällt tänkt! 💕
Men kanske kan jag få fråga om det blir ett par dagar någon annan gång?
Det är två hästar och två katter. Grannen kan nog ta katterna minst en gång om dagen men är inte så hästkunnig.

Kanske dessutom har en bukefalist på lut att åka färja med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp