Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma ropade från duschen att hon glömt handduken och undrade om jag kunde komma med en.
Jag "vilken vill du ha då?"
Mamma "spelar ingen roll!"
Jag (på skämt) "ok, då får du en hand-handduk" (en sån liten som man torkar händerna på)

Vet inte vem som tyckte att det var roligast, jag eller mamma 🤣😁😅
 
Pust, hemma från Pripps Blå. Roligt men mycket intensivt. 16 personer (i olika omgångar) från 5 till 85. Fantastiskt väder men har tyvärr fått en miljon myggbett. Trots att thermacellen fungerade på bryggan. Däremot kom det nog in en hel del mygg i mitt rum eftersom det var så kvavt att jag måste vädra och på midsommarafton innan vi fick thermacellen att fungera.

Dock ljuvligt skönt att vara hemma i tystnaden och lugnet. Katten hade mycket roligt ute på landet och njöt över att vara ute i trädgården och på bryggan. Som tur är så är hon osjälvständig och ligger mest och chillar på verandan eller i buskarna vid huset + attt jag alltid håller ett vakande öga på henne så jag inte behöver vara orolig att hon ska vandra iväg någonstans. Men hon är också glad att vara hemma tror jag. Särskilt som det tog drygt tre timmar hem med bil, pendel och buss.

Tack och lov är hon stencool att resa med. Går självmant in i väskan och sover sedan utsträckt när vi är på resande fot.
 
Långpromenad i skogen idag, delvis planerad och delvis förlängd då jag och Gangster-svansarna vandrade iväg åt fel håll två gånger, vilket gav utrymme att upptäcka nya spännande platser. Det var rätt svalt på förmiddagen och blev en skön tur oavsett. Spenderade några timmar med att sola på gården sedan och nu har vi retirerat in för att komma ned i varv.

Midsommarhelgen har varit jättefin, sol och bad vid havet, massa jordgubbar, och hårda kamper över lillkusinernas brädspel. Lite generösare med vinet och snapsen än som är riktigt hälsosamt, men tja, det är ju bara midsommar en gång om året, midsommardagen fick vara lågmäld och stillsam som kompensation. ;)

1687705921975.png
 
Pust, hemma från Pripps Blå. Roligt men mycket intensivt. 16 personer (i olika omgångar) från 5 till 85. Fantastiskt väder men har tyvärr fått en miljon myggbett. Trots att thermacellen fungerade på bryggan. Däremot kom det nog in en hel del mygg i mitt rum eftersom det var så kvavt att jag måste vädra och på midsommarafton innan vi fick thermacellen att fungera.

Dock ljuvligt skönt att vara hemma i tystnaden och lugnet. Katten hade mycket roligt ute på landet och njöt över att vara ute i trädgården och på bryggan. Som tur är så är hon osjälvständig och ligger mest och chillar på verandan eller i buskarna vid huset + attt jag alltid håller ett vakande öga på henne så jag inte behöver vara orolig att hon ska vandra iväg någonstans. Men hon är också glad att vara hemma tror jag. Särskilt som det tog drygt tre timmar hem med bil, pendel och buss.

Tack och lov är hon stencool att resa med. Går självmant in i väskan och sover sedan utsträckt när vi är på resande fot.
Sådan var min Nisse Katt också, medan andra kisar satt och tjöt på SJ låg han och sov i lugn och ro, trygg med att det var igenbommat om honom så inga kissar skulle komma in och att matte var i närheten som försvar. Samma med hunden Ayla. Aldrig åkt tåg och så åkte vi till Nyköping. Jag , Ayla och Nisse Katt! Som om vi vore världsvana hela bunten :D underbara djur! Fick lämna hunden vid ett tillfälle också för att gå på toa och hon fixade det också även om hon ylade något då :)
 
Sådan var min Nisse Katt också, medan andra kisar satt och tjöt på SJ låg han och sov i lugn och ro, trygg med att det var igenbommat om honom så inga kissar skulle komma in och att matte var i närheten som försvar. Samma med hunden Ayla. Aldrig åkt tåg och så åkte vi till Nyköping. Jag , Ayla och Nisse Katt! Som om vi vore världsvana hela bunten :D underbara djur! Fick lämna hunden vid ett tillfälle också för att gå på toa och hon fixade det också även om hon ylade något då :)
Ija låg och sov på sätet bredvid mig
Hon åkte helst lös med sele
 
I gar sa var jag och firade midsommar med barnbarnen och sonen ... det var riktigt trevligt aven om vi kom lite for sent sa det var aldeles for mycket folk och man inte kom fram nagon stans. Nasta ar ska vi vara dar klockan 10 nar de oppnar och lamna lite tidigare, innan det blir sa mycket folk. Vi tar ocksa med oss picknick filt och/eller stolar nasta gang - och "snacks" da Svensk stil varmkorv kostade over 300 sek for 4 personer.

Camilla (och jag!) hade hunnit fa "fairy hair" har, men det var fore face painting.

midsommar.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp