Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit lite middag, rester, ugnsstekt ytterfilé i sås med pommes, ärtor och tomat till. Äter ärtorna direkt från frysen och tillagar inte dem, otroligt goda! De och tomaterna var lättast att äta, resten petade jag en massa med innan jag fick i mig det. Intressant att kall mat är enklare när det är varmt.
 
Imorgon - tidigt - ska jag köra ner till Lund och till arkivet. Tänker att jag kör härifrån så jag är där ungefär när de öppnar, dvs kl 9ish. Lite resfeber har jag allt :D ! Jag har beställt fram hela 8 olika källor på förhand, och jag hoppas att jag har turen med mig. Det som är bra är att allt jag ska leta efter är från 1922 och fram till 1969, dvs ingen spretig halvt oläslig handstil att behöva tyda... 😬
 
Funderar på om det är värt att ha viaplay över sommaren för att se nya säsongen med Outlander. Har trots allt en del streamingtjänster redan.
 
Mesta dels har dagen åt att bara lalla omkring 🤣💪 Vet faktiskt inte när det hände sist. Mitt liv sen här våren har verkligen varit kaos med både studier och en hel del extra jobb. Vågar knappt ibland titta på hur många timmar i månaden jag jobbar 🙈 Nu är det lite lugnare när sommarschemat är lagt och jag kan planera bättre. Men nu har jag en dryg veckas ledighet att bara göra vad jag vill på 😊 Imorgon är det Ullevi som gäller igen och på Onsdag.
 
Årets första dopp ute, sååå skönt och välgörande i hettan idag 😍. Där vi bytte om hade ju en "kul" text på väggen om att kk sökes och diverse detaljer, undrar om han fått napp :rofl:
 
Jag ska på en - högst oplanerad - tripp till Gekås i veckan. Mamma och pappa var iväg på bilsemester med min faster och hennes man, och tanken var att de skulle spendera sista natten på hotellet där. Men det blev lite ändringar i planen, och mina föräldrar blev tvungna att köra hem tidigare. De trodde att hotellbokningen var förlorad (de hade missat att avboka i tid), men när faster med man kom till Gekås var det ena rummet ombokningsbart och de gjorde det där och då. Så, nu är ett rum bokat åt mamma och mig onsdag-torsdag i veckan som kommer. Vi ska äta och shoppa lite grann (med betoning på lite!). Besöka Engelsons på vägen dit. Det blir nog kul... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp