Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D
 
Uppehåll och sol just nu, så jag har planterat om lite tomater och paprikor. Skulle skruvat ihop en odlingslåda till - men Lilleman hade övat på att skruva med skruvdragare så batteriet var slut. 😂

Påbörjat projekt ”crazy taklampa” också 😁
 
Vart mycket senaste veckorna men nu är det bara 3 dagar kvar till semester! Första veckan ska jag bara slappa och påta på odlingen så var nyss in på Biltema och handlade markväv, jutesnöre och ett par nya, rejäla handskar. Känns dock lite konstigt att Biltema, som var det tråkigaste nånsin för ett antal år sedan, nu är en riktigt kul butik :laugh: så nu sitter jag på bussen hem, sen ska jag slappa ikväll.
 
Känner mig ganska sliten idag, men inte så konstigt när jag jobbat 36 timmar natt på en helg. Det blir lite si och så att vända dygnet på mindre än 24 timmar.

Finns så många borden som jag inte gjort. Jag borde diskat, jag borde städat, jag borde tvättat och jag borde samla ihop det som ska köras bort. Jag borde även tömt halva sovrummet, målat en vägg och plockat undan tvätt och kläder som fortfarande ligger på en stol.

Jag har iaf kört lite röjåg, plockat in ägg och stängt till hönsen, släpat några trädstammar som ska sågas upp senare, bytt hage åt hästarna och ätit en mycket försenad frukost, lunch och ev tidig middag. Nu ska jag lägga mig och vila lite innan jag plockar ihop returer som ska få följa med när jag hämtar mina nya garderober i morgon. :)
 
Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D
Typisk katt 😂
 
Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D
Den öppna dörrens politik. :D
 
Syrran är på besök med barnen, igår var vi på länsmuseet, fantastiskt barnanpassat 😍 och sen åt vi lunch på köpcentrumet och tittade i affärer. :) idag har barnen badat pool (liten uppblåsbar) jag stod i ulltröja 😂 Sen gick vi ner till mossen och titta efter hjortron, de var inte klara men blåbären var klara så nu ska vi äta blåbärs paj. 🥰
 
Vaken ... och sitter och funderar pa om jag ska mala staket nagon timma pa morgonen. Jag borde hinna klart den bit som ar kvar och kritisk att bli malad i sa fall.
Just nu ar det 17*C och kanns ganska kallt, men i dag sager de att vi far lite vindar fran soder och ... vips ... sticker temperaturen pa eftermiddagen upp till over 35*C, sa eftermiddagen kommer att bli varm och jag vill inte vara ute sa mycket da. Och absolut inte direkt i solen.
Eller sa kan jag mala klart i morgon ... eller nasta dag ... det ar harligt med sommarlov!

Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D

Vi hade en sadan katt for manga ar sedan. Doris. Doris blev helt hysterisk nar man stangde dorren hon skrek som om nagon holl pa att morda henne, stallde sig med tassarna mot dorren och rev och skrek ... nar man oppnat dorren satt hon nojt vid troskeln. Nar jag da lyfte ut henne och stangde dorren (vi var i Saudi Arabien och det var typ 48*C ... inga dorrar stod oppna) Da borjade hon om med hysterin.

Enda chancen att fa henne att sluta var att ga ut ur koket eller hallen dar ytterdorrarna var. Hela hennes upptradande var for "show", lamnade man henne ensam satte hon sig och tvattade sig en stund innan hon lungt kom vandrande med svansen i vadret. Hon var verkligen en verkligt speciell katt.:heart
 
Vaken ... och sitter och funderar pa om jag ska mala staket nagon timma pa morgonen. Jag borde hinna klart den bit som ar kvar och kritisk att bli malad i sa fall.
Just nu ar det 17*C och kanns ganska kallt, men i dag sager de att vi far lite vindar fran soder och ... vips ... sticker temperaturen pa eftermiddagen upp till over 35*C, sa eftermiddagen kommer att bli varm och jag vill inte vara ute sa mycket da. Och absolut inte direkt i solen.
Eller sa kan jag mala klart i morgon ... eller nasta dag ... det ar harligt med sommarlov!



Vi hade en sadan katt for manga ar sedan. Doris. Doris blev helt hysterisk nar man stangde dorren hon skrek som om nagon holl pa att morda henne, stallde sig med tassarna mot dorren och rev och skrek ... nar man oppnat dorren satt hon nojt vid troskeln. Nar jag da lyfte ut henne och stangde dorren (vi var i Saudi Arabien och det var typ 48*C ... inga dorrar stod oppna) Da borjade hon om med hysterin.

Enda chancen att fa henne att sluta var att ga ut ur koket eller hallen dar ytterdorrarna var. Hela hennes upptradande var for "show", lamnade man henne ensam satte hon sig och tvattade sig en stund innan hon lungt kom vandrande med svansen i vadret. Hon var verkligen en verkligt speciell katt.:heart

Ska du inte fira 4 juli? Amerikanska hamburgare och hot dogs :d

Inte att förglömma mammas äppelpaj
 
Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D
Jag gjorde nästan samma sak med skäggis nyss. :D

*Bestämt voff vid altandörren*
Jag: Du vill inte gå ut. Det blåser storm och spöregnar på tvären.
*Uppfordrande blick på mig, blick på dörren och nytt, högre VOFF*
Jag: okej, jag öppnar.
Lova stack ut huvudet, drog snabbt in det igen och stirrade anklagande på mig.
"Stäng av regnet och blåsten. Nu! Fixa!"
 
Ligger i sängen och konstaterar att jag inte är särskilt bra på det här att vara sjuk. Jag mår dåligt fysiskt av att göra något, men jag mår dåligt psykiskt av att inte göra något. Försökte just gå en lugn promenad men fick vända efter 5 minuter eftersom hela kroppen fylldes av obehagskänslor och det kändes som att jag sprungit en halvmara. Nä, usch vad det suger! Är dock fullt medveten om hur lyckligt lottad jag är som sällan blir såhär sjuk, och därmed inte har behövt "öva" på det :p

Nu ska jag fortsätta öva och försöka få i mig smörgåsen som maken just kom upp med. Insåg just att jag inte känt mig hungrig en enda gång idag (ätit har jag dock gjort ändå). Förhoppningsvis är jag tillräckligt pigg för att kunna äta pizza och se en film med de andra om ett par timmar. Maken fick övertala mig om att det inte var en bra idé att jag ställde mig och gjorde långkok à la italienska köttbullar till alla just ikväll, känner jag mig själv rätt så hade jag pushat på med den planen annars och sedan mått jättedåligt efteråt. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp