Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man mår psykiskt dåligt så är det väl ändå att vara sjuk
Eller ska man gå till jobbet och ha ångest om det är jobbet som gör att man mår dåligt?
Visst man kan gå omkring med gråten i halsen hög puls och kallsvettas på jobbet men det kanske är bättre att stanna hemma faktiskt
Det har du så klart rätt i. Psykisk sjukdom är värt lika mycket som fysisk sjukdom. Men här utgick jag från att vår kamrat skrev "vågar gå till jobbet". Och det är kanske inte att vara sjuk.
 
Det har du så klart rätt i. Psykisk sjukdom är värt lika mycket som fysisk sjukdom. Men här utgick jag från att vår kamrat skrev "vågar gå till jobbet". Och det är kanske inte att vara sjuk.
Men om något har hänt på jobbet så kan det behövas tid och bearbetning av det och jag hoppas verkligen @Petronilla får det stöd som behövs
Men allt för vanligt är att medarbetares psykiska ohälsa ignoreras av chefer som inte ser att vad för en del är något "att rycka på axlarna åt" kan vara väldigt jobbigt för andra
Jag har själv kollegor som mått jättedåligt av saker som hänt på jobbet saker som förmodligen inte bekommit mig lika starkt saker som definitivt inte bekom (den manliga) chefen alls
 
Lugn morgon med tv-tittande och tedrickande.
När det ser ut att vara uppehåll i regnandet en stund ska jag gå till Hemmahallen och göra några inköp, kanske tar en fika också.
 
Jag orkar inte med en kollega. Hen anser att det inte finns rasism i Sverige, möjligtvis lite diskrimination men det är helt naturligt eftersom AG vill ha Kalle Svensson som kan de 'sociala koderna' vilket inte Abi Mohammed vet eftersom han bor i ghettot. Vilket är som det ska vara.

Hur ska Abdi Mohammed kunna flytta från ghettot när han inte får jobb och därför inte kan hyra en bostad. Det är Abdis fel som bor i en sub-kultur.

Alla som deltagit i upploppen i Frankrike har begått brott tidigare och är kriminella. Vadå frustration och förtvivlan som ligger bakom upploppen. Näh, det finns inte utan det är bara de kriminella. Vadå 70% arbetslöshet i vissa områden i många franska städer. De vill bara inte ha jobb, för det finns det till alla. Lösningen på integration och problematik med språket är att tvinga upp en 60-årig halvt analfabetisk kvinna till Norrland där hon ska bo med en svensk-arabisk familj och bara prata svenska- Att hitta en svensk-arabisk familj i Norrland som vill ha en inneboende viftas bort för det finns det visst. Trots att hen själv får bidrag så är det fel att ge 'dem' bidrag eftersom det bara gör att de blir lata och inte börjar jobba.

Näh det är inte alls stigmatiserande att heta Mohammed och vara bosatt i 'orten, utan det är bara för att de inte vill arbeta och därför inte är svenskar. En person som hen följer på twitter, en african-american skriver att hen hoppas att europeiska länder ska behandla utomeuropeiska flyktingar på samma sätt som ukrainare. Hen är efterbliven och dum i huvudet. Det finns noll empati och förståelse för varifrån hen kommer. Jag håller inte helt med vad personen på twitter skriver men förstår var hen kommer ifrån. Men nej, det finns egentligen inte rasism. Och hen vet minsann eftersom hen har flera vänner från 'orten.

Ja, och NATO ska bomba Ryssland som ska slängas ut från FN.

:banghead:
 
Går i regnet. Joggat tre korta bitar för att se vad foten säger. Känns aldrig under tiden så får se efter.
Ska duscha och läsa och senare luncha på lunchstället med päronen.
 
Dricker kaffe.
Måste dammsuga idag
Sonen jobbar tidig morgon denna vecka.
Inte för att jag märker nån skillnad,han sover ju länge när han jobbar sent så.
Eller ja sent 06:30-12:15 eller 12:30- 18:30
 
Glad 4 juli till alla som firar det!

1688459884033.png


Med allt vad som händer i USA är det lätt att glömma bort att det i grund och botten är ett land med underbara, kloka, människor. Även om många kämpar i motvind just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp