Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Badrumsfärg inköpt :up: ! En VÄLDIGT härlig blå kulör... Som färghandlaren sa med ett flin: "Man ska inte vara rädd för färg! Det är många som är det..." Uppenbarligen inte jag då.... :D Längtar efter att se hur det blir. Men först måste jag tvätta och grunda. Och sedan får det inte komma vatten på den nya färgen på 1 vecka, så DET kommer att bli en lite dryg process... Men, men. Sedan har vi förhoppningsvis några år av tjusigt badrum... :)
 
Tittar på H&C, är någon Monty Robertstränare som ska hjälpa till med en häst. Sitter mest och skakar på huvudet åt deras slarviga repviftande :crazy: Den där stackars hästen måste bli fullständigt förvirrad över alla dubbla kommandon hela tiden. Rena turen att inte hästen eller människorna trasslade in sig i linorna som låg och släpade i marken efter hästen hela tiden.
 
Katten var helgalen när jag kom hem och sprang runt runt med apsvans och stora ögon. Hoppade rakt upp och landade på mina fötter. Kutade förbi mig, kastade sig upp på soffan där jag packade upp ett paket. Väntade med uppspärrade ögon tills jag gick mot henne. Då försvann hon med blixtens hastighet innan hon dök upp igen. Vet inte varför hon var så galen.

Nu myser vi, hon på sin uppvärmda kattsäng (satte på värmen eftersom det är kyligt ute och inne) och jag vid datorn bredvid. Ute regnar det fortfarande. Någon har uppenbarligen dansat som flickan med de röda skorna.
 
Nu star botten till "sommar tartan" i ugnen. Da jag ar tamligen vardelos att baka haller jag bade tummar och andan ... jag andas bara lite forsiktigt medan jag vantar🤞
Blir det inte bra sa vet jag inte riktigt vad jag ska hitta pa till den desert jag lovat att komma med i dag.🤷‍♀️
 
På e4n in till stan blev det minsann massa regn, väldigt grått och bara 11,5 grader enligt bilen- det var då längesen 😄 och regnet är just nu tacksamt 🙌.
Var in på några affärer i stan och så lämna min hoppsadel på omstoppning och på vägen hem handlade med färdig middag då klockan drog iväg. Längesen jag köpte picadeli sallad och fick bli lite varmrökt lax idag med 😋 vilket såklart katterna inte missade 😅.
Nehej ut och trotsa skitblåsten en stund och klyva färdigt veden sambon sågade upp igår innan vi tar kväll 😊.
 
Börjar mer och mer inse nackdelarna med att ha keramikbordet framför ett fönster. Dels blir det såklart motljus, så jag måste ha en annan lampa tänd. Och jag gillar inte att blanda varmt och kallt ljus..
Men det värsta är ändå att jag inte kan låta bli att kolla på folk och hundar som går utanför. Mitt huvud är som en blomkruka. 😅

Borde dra för gardinerna, men är för nyfiken för det..
 
Det ser ut som om tartbottnarna blev som de skulle (fast lite for stora da den flot ut, vilket jag inte raknade med.
Nu ar bada halvorna pillade av fran papperet ... den ena ligger upp och ner pa ett fat, den andra far folja med som den ar pa en plat, tillsammans med en bunke med skoljda och super noga rensade bar, (blabar, hallon, marionberries, och skivade jordgubbar) Gradden ar vispad med lite vanilj socker (som jag gor med det som blir kvar av vanilj bonor nar jag anvander dem) och star i kylskapet ... nu galler bara att fa med oss allt nar vi ska aka.
 
Börjar mer och mer inse nackdelarna med att ha keramikbordet framför ett fönster. Dels blir det såklart motljus, så jag måste ha en annan lampa tänd. Och jag gillar inte att blanda varmt och kallt ljus..
Men det värsta är ändå att jag inte kan låta bli att kolla på folk och hundar som går utanför. Mitt huvud är som en blomkruka. 😅

Borde dra för gardinerna, men är för nyfiken för det..
Som en blomkruka 😂
 
Jag har nog aldrig kommit på så många bilburna utflykter att göra som idag när bilen varit utlånad sen 13 (kommer hem vid 24 inatt då sonen jobbar kvällsskiftet). Så imorgon får bilen vara hemma för annars kommer jag rensa hela lägenheten i brist på annat att göra :cautious::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp