Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och blickar ut över fälten samtidigt som jag tycker lite synd om mig själv. Vaknade vid 3 i natt och hade jätteont i halsen - snacka om dålig timing! :down: Har varit iväg med maken och handlat lite nödproviant (= halstabletter, paracetamol och glass) nu i alla fall, och så hoppas jag att skräpet försvinner väldigt snart. Det är i alla fall en trevlig miljö att vara sjuk i :p
 
Jobbat, sen tupplurat i ca 2 h och är fortfarande segare än kall sirap, men har medikamenter som anlänt till byn, så ska hämta dessa och sen lär jag slöa resten av dan.

Evt tupplura lite igen :sleep:

Utpin om återfådd normal hälsa, ork och energi lever, om än en smula tynande såna här dagar 😅
 
Varit på VC och tagit prover för min förbenade huvudvärk som nu pågått i tre veckor… sjukt less. :cautious:

Unge herrn har varit ute och lekt i ösregnet och nu bakar vi, en tigerkaka som står på gräddning i ugnen. Det blir perfekt en sådan här regnig och blåsig dag; en stor kopp te, nybakad tigerkaka och en stickning, uppkurad i soffan. 😍
 
Plockat jordgubbar
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1688394434576.jpg
    FB_IMG_1688394434576.jpg
    294,3 KB · Visningar: 13
Klockan ar nastan 8am och jag har nyss vaknat. Nar klockan visar 8 maste jag ta mig ur stolen och kla pa mig, da jag lovat att vara vid "bar och fruktstandet" fore 9 for att hon ska halla i lokala (mindre an 10 minuter hemmifran) jordgubbar till Sommartartan som ska tillverkas i dag.
Vi har nastan slut pa locala jordgubbar for sasongen. Sedan ar det bara affarernas jordgubbar som plockats tidigt och eftermognar som finns kvar, dar kommer jordgubbarna fran Canada och norra/mitten USA och ar inte alls lika goda!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp