Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh det var längesen man vaknade för tidigt på morgonen av att regnet slår kraftigt mot fönstren 😍, nästan 10 mm välbehövligt regn 😊.
Ungkatten smet ut och busade i regnet en liten stund 😆🥰 när sambon var nyfiken och kollade regnmätaren före frukost.
Härlig förmiddag i stallet från 9 och vilken härlig ridtur med en stallkompis och pållarna triggade upp varandra 😆😅. Vi kom för nära i galoppen vilket fick hennes häst att explodera i fattningen och min fyrade av ett bocksprång 😅.
Alltså, det är Juli och blåser halv jävla storm👎. Det är illa när honkatten som varit inne några timmar går ut två minuter och vill in igen 😆.
 
Bara om man har ordentligt med rabarber ar det "riktig" sommar (sommar i tropiska klimat ar inte riktigt sommar, det ar bara "opressive"). I sommar har jag ocksa provat "Roys rabarberkaka med stosca-tacke" Jag anvander mycket mer rabarber, och det blir sa ljuvligt gott ... den ar fantastisk. Nu ska jag forsoka lara mig att gora rabarber saft. Rabarber sylt gor jag redan, men behover saft ocksa :)
https://www.koket.se/roys-rabarberkaka-med-toscatacke
Verkar komma över mer rabarber än tidigare år:angel::d Borde helt klart testa mer än paj! Såg någon rabarberlemonad som såg trevlig ut:) och saft, borde verkligen!
 
I eftermiddags blev det en sväng till Stegeborgs hamnkrog med sambons familj för att fira en födelsedag i efterskott 😊. Det är ju fint (läääängesen jag var i Stegeborg) och skärgårdskrogen var verkligen toppen 😍, hur trevligt som helst! 😊. Jag valde varmrökt lax med bla krämig potatissallad och silverlök till och det var så fantastiskt gott och så sparkling rosécider till det 😋. Till dessert creme brulee med bourbonvanilj och syltade bär, kaffe med en chokladbit och så fick det bli lite,lite baileys; riktigt gott det med 😋.
Vi blev så mätta så både jag och älsklingen tyckte att det var skönt att ägna kvällen åt att klyva ved ☺️.
 
Har just krupit ner under ett alldeles underbart fluffigt täcke i en idyllisk stuga i Englands nordöstra hörn. Vad som började som en spontan roadtrip till Cornwall blev istället en spontan roadtrip till Northumberland (lång historia kort så visade sig surfingen vara bättre här denna veckan) och med tanke på vilken underbar liten stuga vi hittat att hyra känns det helt rätt. Utanför fönstren betar Highland cows och vi har inte sett eller hört en enda människa sedan vi kom hit. Tror det kommer att göra gott för själen att tillbringa en vecka här. Jag vill fortfarande hemskt gärna se Cornwall en vacker dag, men det får bli en annan gång!

Nu dags att sova, imorgon ska jag gå upp tidigt för att hinna med en rejäl långpromenad bland fälten med ett avsnitt av Sommar i P1 i öronen innan arbetsdagen börjar.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230702_232506_Gallery.jpg
    Screenshot_20230702_232506_Gallery.jpg
    292 KB · Visningar: 42
Sitter på jobbet och kollar på senaste avsnittet av Happy Valley. Nyss druckit nattens första, enda och sista kopp kaffe tillsammans med en pistageglass. Ska bli sååå skönt att få åka hem och sova ett par timmar till lunch och sedan vara ledig fram till fredag.

11 skift kvar till semestern, är ledig fram till den 4/9! 🥳
 
Sov massor igår, vaknade tidigt(!) idag. Ligger nu i sängen och försöker övertala mig att fixa frukost. Därefter borde jag passa på att ta en långpromenad med hundarna innan regnet kommer. Jobb i eftermiddag också. Inte extremt pepp, men det är bara idag och imorgon kvar, sedan är jag ledig länge.
 
Här är det 12 grader "varmt" och rena ISVINDAR... 🥶 Det har till och med blivit imma på en del fönster, och det brukar det bara bli på hösten när det blåser kallt. Lilla gamla hästen fick regntäcke på sig idag. Japp, regn vill jag gärna ha, men just nu är det alldeles för kallt O_o !!
 
På jobb efter en ganska intensiv helg hemma.

Träffat T, blivit bjuden på riktigt god mat. Haft andra gäster hemma, grillat och bara myst.

Så segt att gå upp imorses och åka till jobbet. Men men nu är jag här. Några veckor kvar till semestern. Vädret är redigt ruggigt här idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp