Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har regnat hela dan så det blev ingen promenad till Kiosken
Har läst en massa gamla Ridsport tidningar, på den tiden de var av papper. 2 stycken och en massa annonser:banana:
Ska städa hos djuren nu
Imorgon ska jag ut till Ulva och plocka jordgubbar, om jag får igång min Kp...
Åker dit efter jobbet
 
Katten kom just in och talade om att hon är BLÖT! :arghh: :rofl:

Sedan försökte hon som vanligt torka sig på datorn :cautious:
Oskar III (som bror döpt honom till) ville väldigt gärna gå ut. Så jag kopplade spårlinan och gick ut.
Han ångrade sig direkt - det REGNAR! :rofl:

Ikväll är sista dagen på brors besök. Trist men samtidigt skönt. Vi talar finska - vilket jag gör några dagar varje gång han är här. Dvs typ vartannat år. Så det tar ett par dagar innan jag hittar orden. Och hjärnan - min trötta hjärna - jobbar för högtryck.
Vid detta laget är jag helt slut i pallet. :laugh:
 
Ja, men det krävs byte. Vilken hållplats i Furulund? (Gör skillnad om det är tåg-buss eller buss-buss som gäller.)
Sen förstås vilken veckodag och tid :)
De bor på korsgatan så det är nära både tåg och buss. Ska åka på morgonen tisdag 11e. Vi ska till Falsterbo sen så om du har något förslag på bättre mötesplats så säg till. De som befinner sig i Staffanstorp hittar typ ingenstans :D
 
De bor på korsgatan så det är nära både tåg och buss. Ska åka på morgonen tisdag 11e. Vi ska till Falsterbo sen så om du har något förslag på bättre mötesplats så säg till. De som befinner sig i Staffanstorp hittar typ ingenstans :D

Ska ni åka bil eller kollektivtrafik till Falsterbo? Det kan ju ge lite olika tips :)

Utgår ifrån bil. Är det kollektivtrafik till Falsterbo så ska jag klura lite :D

Det finns en hållplats på Korsgatan. Ta buss 123 mot Lund därifrån, hoppa av på sjukhuset i Lund och byt där till buss 166 mot Staffanstorp. Det är samma hållplatsläge på sjukhuset.

Alternativet är tåg till Lomma, byte till buss 139 till Lund och sen buss 166 till Staffanstorp.
 
Ska ni åka bil eller kollektivtrafik till Falsterbo? Det kan ju ge lite olika tips :)

Utgår ifrån bil. Är det kollektivtrafik till Falsterbo så ska jag klura lite :D

Det finns en hållplats på Korsgatan. Ta buss 123 mot Lund därifrån, hoppa av på sjukhuset i Lund och byt där till buss 166 mot Staffanstorp. Det är samma hållplatsläge på sjukhuset.

Alternativet är tåg till Lomma, byte till buss 139 till Lund och sen buss 166 till Staffanstorp.
Resesällskap kör till Falsterbo, det är A och jag som behöver möta upp dem :) tack!
 
Äter rabarberpaj. Som jag gjorde 08 imorse:confused: så hurtigt! Jag har vissa skäl till att tro att rabarberpaj kommer vara huvudfödan i sommar:sneaky:

Bara om man har ordentligt med rabarber ar det "riktig" sommar (sommar i tropiska klimat ar inte riktigt sommar, det ar bara "opressive"). I sommar har jag ocksa provat "Roys rabarberkaka med stosca-tacke" Jag anvander mycket mer rabarber, och det blir sa ljuvligt gott ... den ar fantastisk. Nu ska jag forsoka lara mig att gora rabarber saft. Rabarber sylt gor jag redan, men behover saft ocksa :)
https://www.koket.se/roys-rabarberkaka-med-toscatacke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp