Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är både och. Sockerkaka i botten och ett lager maräng ovanpå... :) Sedan delar man ju den och lägger sockerkaka mot sockerkaka med fyllning i mitten, så visst blir tårtan ätlig även dag två (jag har bevis för detta.... ;) ).

Wait ... men nagot recept jag sag sa att man gor marrangen lite toppig for att lagga baren? Sager du att man ska lagga marrangen mot botten, fyllning, och oversta lagret marangen uppat med gradde och bar uppepa?
Har du ett bra recept?
HELP ... jag har aldrig varit bra pa att baka sota grejor ... men ni visar mig ju sa mycket som ser sa himla gott ut ju ...

Bilder pa "sommartarta" ser det faktiskt ut som om man bara lagt bada bottnarna med marangen uppat? Aterigen ... HELP
 
Wait ... men nagot recept jag sag sa att man gor marrangen lite toppig for att lagga baren? Sager du att man ska lagga marrangen mot botten, fyllning, och oversta lagret marangen uppat med gradde och bar uppepa?
Har du ett bra recept?
HELP ... jag har aldrig varit bra pa att baka sota grejor ... men ni visar mig ju sa mycket som ser sa himla gott ut ju ...

Bilder pa "sommartarta" ser det faktiskt ut som om man bara lagt bada bottnarna med marangen uppat? Aterigen ... HELP
Jag minns tyvärr inte exakt vilket recept jag använde, men jag monterade i alla fall den så här:
1) delade bottnen på mitten till två lika stora bottnar.
2) lade den ena bottnen med marängen nedåt på ett fat.
3) vispade 3 dl grädde och blandade med en liter skivade jordgubbar.
4) bredde ut blandningen över tårtbottnen och lade den andra ovanpå. Med marängen uppåt då.
Inga bär eller grädde ovanpå. Bara mellan bottnarna.
Men man kan naturligtvis göra på många andra sätt också. Detta blev dock väldigt fint och gott :) !
 
Kom just hem efter en sväng "på landet" där jag rensade ogräs. Eller vad jag nu rensade bort, vem vet :pJa... det var väl allt förutom att jag även åt en kaka direkt från frysen:angel: Inte mitt fel om kakan tydligen finns fastän folk sagt att den var uppäten, fudgebrownien är farlig!

Är så slut att jag inte orkar lägga salladsblad i pastasalladen så det blir en Dr Oetker med spenat:D
 
Det kom mer regn :up:
Jag typ panikköpte tre par byxor från cellbes pga att jag råkat solbleka två par ojämnt. Har inte så många svala byxor. De har namngett den modellen, förut har den inte hetat nåt speciellt. :confused:
 
Första tvätten igång. Naturligtvis glömde jag det viktigaste så det får åka i en egen tvätt och vara miljöförstörande.

River gurka för att göra tsatsiki. Mycket gurka, inte direkt proportionerna man har i vanliga fall. Middag ikväll med orientaliskt bröd och lite tomater :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp