Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stannade uppe igen BARA för att se The Swarm och var helt inne i det för det var så spännande, man hade kunnat spränga en bomb bredvid mig och släppt ett gäng zombisar på mig och jag hade bara viftat bort allt och sagt "INTE NU JU, UPPTAGEN!!!"- och återigen slutar det när det är som mest spännande och så är det en hel vecka till nästa gång!

Jag förstår inte hur den serien kan ha fått kritik ens, själv kryper jag närmare och närmare skärmen ju längre in i avsnittet jag kommer, som för att vara där och hjälpa till och lösa problemen, och just när jag är helt fokuserad på allt så avbryts det och avsnittet är slut, varenda gång, och jag lämnas med gapande mun av förvåning och ett "Meeen!!"! Jag är faktiskt imponerad, det var länge sedan jag kände så här inför en serie!

Nu försöka sova...
Den är så bra. Så irriterande att man måste vänta en vecka på varje avsnitt.
Försökte köpa boken men den var slutsåld överallt
 
Vaknade tidigt så har städat hela lägenheten och väntar nu på tvätt i torkskåp och sista maskinen. Ser på SMveckans finaler i truppgymnastik och lyssnar på regnet under tiden.

Hade heldag utomhus på fälttävlansbana igår så är lite trött i trasiga foten idag. Skulle dock behöva göra en liten tur till centrum under dagen om det blir uppehåll.
 
Fast helt ärligt kan det vara bra att överväga att du har fullmakt för att kunna hämta ut hennes medicin. Jag har gett fullmakt till särbon och ett tidigare ex hade också fullmakt att göra det (faktiskt när han var ett ex tom :laugh:). Mina mediciner var svåra att få tag under en period så då hämtade exet ut i Stockholm och skickade dem till mig eftersom de fanns på några apotek där.

Att särbon har fullmakt är bara för att det är smidigt. Jag har fullmakt för att hämta ut åt honom också.
På apoteket här räckte det med bådas leg när jag skulle hämta åt sonen
Hade med en tillfällig fullmakt men den behövdes inte
 
Det här var en helsanering av dörrkarmar och dörrar - alltså hela vägen upp och ner - som säkerligen har behövts i ett par år eller så... :o :D
Det gör jag en gång i månaden, det blir lätt en vana när man inser hur barn kladdar och hundar skitar ner :D Att torka halvt ser bara dumt ut ju lika bra att torka hela dörren och dörrkarmen. Enda jag inte torkar är ovanpå dörren, det sker ytterst sällan.
 
Tvätt tvätt tvätt..snart börjar pass nr 2 - det var ledigt hela dagen idag - nu när första passet nästan är slut - så passar på att köra dubbla pass och slipper dra igång tumlaren i lägenheten :up: . Bara duntäckena tar 2h/st i tumlaren för att torka ordentligt..

Ska ta lite korta promenader under dagen. Inget regn än så länge, men molnigt och riktigt svalt ute!
 
Tvätt tvätt tvätt..snart börjar pass nr 2 - det var ledigt hela dagen idag - nu när första passet nästan är slut - så passar på att köra dubbla pass och slipper dra igång tumlaren i lägenheten :up: . Bara duntäckena tar 2h/st i tumlaren för att torka ordentligt..

Ska ta lite korta promenader under dagen. Inget regn än så länge, men molnigt och riktigt svalt ute!
Hurdan tumlare har ni i tvättstugan? Här stannar den när det är torrt men det kan fortfarande vara fukt inuti täcket (har syntet). Går då inte att tumla mer eftersom maskinen bestämt att det är torrt :banghead: så jag måste hänga upp fuktig tvätt i lägenheten.
Är samma med torkskåpet, det bestämmer att tvätten är torr fast den inte är det.
 
Hurdan tumlare har ni i tvättstugan? Här stannar den när det är torrt men det kan fortfarande vara fukt inuti täcket (har syntet). Går då inte att tumla mer eftersom maskinen bestämt att det är torrt :banghead: så jag måste hänga upp fuktig tvätt i lägenheten.
Är samma med torkskåpet, det bestämmer att tvätten är torr fast den inte är det.

En tumlare av större modell med en massa program. Men det går att välja temperatur (normal eller låg) och tid också, utöver de färdiga program som finns. Då kör tumlaren helt enkelt som inställt, oavsett hur fuktig/torr tvätten är.
Jag använder aldrig "automatiska" program, just för att 1) min erfarenhet är att tvätten sällan är torr när det är "klart", och 2) risk finns att tvätten torkas på för låg temperatur (dvs under 60 grader).

Det fanns en likadan tumlare i tvättstugan i det förra huset jag bodde i (flyttade för två år sen, till huset bredvid). Så jag har rätt bra koll på hur lång tid olika typer av tvätt behöver i den :up: .
 
Senast ändrad:
Hemma efter att ha handlat. Glömde paraplyet och det kändes inte värt det när det bara droppade. Eh, när jag satt på bussen började det regna mängder och på vägen tillbaka från affären blev jag plaskblöt. Nåja, det torkar snart och ljuvligt att det är lite svalare. Min lägenhet verkar ta några dagar på sig att svalna efter att den varit riktigt varm.
 
Fixat lite saker och handlat en del då det är min sista semesterdag. Känner mig utvilad och sugen på att jobba igen. Lite spännande imorgon börjar jag på nytt jobb och ny arbetsplats. Konstigt nog är jag inte nervös utan bara förväntansfull . Jag är annars en sån person som brukar stressa upp mig inför större förändringar. Men den här gången känns det bara så helrätt med tjänsten, med de kollegor jag fick träffa vid intervjun och arbetsplatsen.
 
https://www.bbc.com/news/technology-66077195

Brilliant strategi av Elon för att förlora twitteranvändare och göra så att nya användare inte kommer att använda twitter. Särskilt som hur de räknas verkar vara iffy. Vilket kommer att minska reklampriserna eftersom de företag som gör reklam räknar antalet hits.

Iofs verkar det till en del bero på att twitter inte betalat sin 1 miljard dollar hyra till Google för att använda deras serverar vilket skulle varit betalat innan den 30 juni. Så Google har begränsat bandbredden för twitter.
 
https://www.bbc.com/news/technology-66077195

Brilliant strategi av Elon för att förlora twitteranvändare och göra så att nya användare inte kommer att använda twitter. Särskilt som hur de räknas verkar vara iffy. Vilket kommer att minska reklampriserna eftersom de företag som gör reklam räknar antalet hits.

Iofs verkar det till en del bero på att twitter inte betalat sin 1 miljard dollar hyra till Google för att använda deras serverar vilket skulle varit betalat innan den 30 juni. Så Google har begränsat bandbredden för twitter.
Twitter verkar ha svårt att betala hyra för lokaler med,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp