Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
🆘 Nagon som vet om man kan gora tartbottnarna dagen innan?
Ingen expert mer Àn att alla tÄrtor gÄr att Àta dagen efter:angel: men googlade lite och det verkar gÄ bra! Bland tipsen var att förvara i kall avstÀngd ugn eller linda in i kökshandduk i rumstemperatur:) Eller frysa dom!
 
🆘 Nagon som vet om man kan gora tartbottnarna dagen innan?
Man kan nog, och dÄ tror jag att det rekommenderas att man förvarar dem i avstÀngd ugn tills man ska anvÀnda dem. Men bÀst Àr att göra dem precis innan man lÀgger ihop tÄrtan och Àter den. DÄ blir marÀngen som bÀst :) ! Det gÄr jÀttesnabbt att göra bottnarna.
 
TvÀttar. Massor. (SÀngklÀder, överdrag till kuddarna i sÀngen, de tvÄ kuddar som gÄr att tvÀtta, tvÄ duntÀcken, sovrummets gardiner, en filt, madrasskydd...)
Prognosen sÀger att det ska komma lite regn idag, och det Àr mulet.
 
FrÄn Norge :)
IMG_3555.jpeg
 
Tror att jag ska ta och stÀda lite... :) FÄr passa pÄ nÀr man nÀstan kÀnner för det... :D

Imorgon ska jag Äka och handla fÀrg för att mÄla om mitt badrum igen. Turkosa vÀggar tÀnker jag mig denna gÄng! Vi ska ocksÄ kolla pÄ tapeter till förÀldrarnas kök, sÄ det blir kanske ett tapetseringsprojekt i sommar ocksÄ... :)
 
Du Àr inte den enda O_o
Och @hastflicka : Jag kÀnner lite att jag shoppar stentumlare by proxy hÀr. Perfekt! :heart Hoppas barnbarnen blir glada!

Sett klart om Beowulf, vÀldigt trovÀrdiga teorier om hur det sÄg ut under 500-talet med fimbulvinter, hungersnöder och stridigheter. KÀnns absolut som det ligger mycket sanning i kvÀdet.


Äsch dĂ„, sömn Ă€r överskattat. Sitt uppe med mig och @LadyCovergirl m fl. 😁
jag sÄg ocksÄ Beowulf-dokumentÀren och tyckte det var intressant och att hypoteserna verkade troliga. PÄ ett liknande tema Àr den dokumentÀr om Stonehenge (och forskare som försöker följa stenarna frÄn Stonehenge bakÄt i tiden) som ligger pÄ SVT vÀldigt intressant och tankevÀckande tycker jag.
 
SisĂ„dĂ€r... Nu var alla dörrar och dörrkarmar avtorkade. JÄKLAR, vad de var skitiga... :nailbiting: Jag brukar damma av dörrarna ibland, men torka dem gör jag vĂ€ldigt sĂ€llan. Tydligen behövs det... :D
Jag vÀntar med sÄnt till EFTER den hÀr regnperioden :nailbiting: Jag vet nÀmligen hur det ser ut nÀr en viss hund kommer in och skakar lite pÄ sig, det skulle vara neverending story att torka dörrar och vÀggar i hallen annars.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Hundavel & Ras Hoppas det Àr okej med en till sÄdan hÀr trÄd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, kÀnns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen trĂ„d om discgolf, sĂ„ hĂ€r Ă€r den. HĂ€r kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och trĂ€d...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & SjÀl Lite luddig rubrik kanske men kom inte pÄ nÄgot som riktigt passade. Det Àr Àr apropÄ trÄden om hur man klarar ett trÄkigt jobb dÀr det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp