Blev inställd övertid även inatt. Höjden av otur!
Nu ska jag iaf äta min pastasallad och kolla på Muren.
Nu ska jag iaf äta min pastasallad och kolla på Muren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tittar på den jag med. Men den är lite för dyr tyvärr. Amazon har några för halva priset men jag antar att kvaliteten är därefter.
Inte på ett effektivt sätt. Det blir liiite blött stenmjöl men det måste finnas bättre sätt. Den går typ över natten vilket polerar ytan på ett par dl grus/sten dvs inga mängder stenmjöl.@manda Kan man krossa stenar i en sån också? Alltså mala ned till stenmjöl?
Har en stort behov av stenmjöl av vissa bergarter.
Aha, okej.Inte på ett effektivt sätt. Det blir liiite blött stenmjöl men det måste finnas bättre sätt. Den går typ över natten vilket polerar ytan på ett par dl grus/sten dvs inga mängder stenmjöl.
Gissa vem som precis googlade stentumlare?
<snip>
Kanske jag med borde även om jag inte känner för att arbeta med det i närtidHar precis skickat in en ansökan om att få skyddad yrkestitel som undersköterska. Kommer förmodligen aldrig arbeta som undersköterska igen, men jag vill ändå ansöka om att få en skyddad titel
Kanske jag med borde även om jag inte känner för att arbeta med det i närtid
Jag hade också känt mig tryggare med pass, speciellt om jag skulle flyga Jag var i danmark tidigare i år (åkte bara båt och tåg visserligen) och tänkte att jag skulle bytt körkortet mot mitt nationella ID kort, men glömde det. Det gick bra, men det hade helt klart känts bättre med pass/nationellt ID. Speciellt i "passkontrollen".Men det var ett himla ifrågasättande… (förlåt, inte bara du). Jag blev osäker på reglerna och kände mig säker med ett pass, så jag gjorde ett för det kändes bättre för mig
Kollegan läste att körkort räckte, det var den enda id-handlingen jag hade innan. Jag tyckte inte riktigt det stämde. Men hur som helst. Nu är jag säker iaf, och det känns bra för mig.
Skaffa fullmakt så kan du hämta ut medicinerna åt henne om det skulle behövas.Jag hade också känt mig tryggare med pass, speciellt om jag skulle flyga Jag var i danmark tidigare i år (åkte bara båt och tåg visserligen) och tänkte att jag skulle bytt körkortet mot mitt nationella ID kort, men glömde det. Det gick bra, men det hade helt klart känts bättre med pass/nationellt ID. Speciellt i "passkontrollen".
Sen skadar det inte att ha två id-handlingar om man tex skulle råka tappa bort den ena. Det är ju inte helt lätt att skaffa nytt körkort/id om man inte har något annat att identifiera sig med. Efter min mammas njurtransplantation skaffade hon ett pass utöver sitt körkort för att säkra upp att alltid ha ett giltigt id (för att alltid kunna hämta ut sina livsviktiga mediciner). Vi har alltså inga planer på att resa någonstans, så det var "bara" för extra trygghet.
Jag hoppas att du får en trevlig resa!
Skaffa fullmakt så kan du hämta ut medicinerna åt henne om det skulle behövas.
Tips vi har skaffat leg via bank id då har vi det som leg också.. vi har iofs både körkort och pass... såg hur bökigt det var för mamma att fixa nytt id när hennes enda blev stulet..Jag hade också känt mig tryggare med pass, speciellt om jag skulle flyga Jag var i danmark tidigare i år (åkte bara båt och tåg visserligen) och tänkte att jag skulle bytt körkortet mot mitt nationella ID kort, men glömde det. Det gick bra, men det hade helt klart känts bättre med pass/nationellt ID. Speciellt i "passkontrollen".
Sen skadar det inte att ha två id-handlingar om man tex skulle råka tappa bort den ena. Det är ju inte helt lätt att skaffa nytt körkort/id om man inte har något annat att identifiera sig med. Efter min mammas njurtransplantation skaffade hon ett pass utöver sitt körkort för att säkra upp att alltid ha ett giltigt id (för att alltid kunna hämta ut sina livsviktiga mediciner). Vi har alltså inga planer på att resa någonstans, så det var "bara" för extra trygghet.
Jag hoppas att du får en trevlig resa!
Ja jag såg det, absolut .Det kostade några hundra kronor, men jag tycker det är värt det eftersom vi har trots allt utbildning som undersköterskor. Och om vi vill jobba som det igen så är det en skyddad arbetstitel.
Med att skaffa fullmakt menar jag naturligtvis att den man får fullmakten av är den det gäller. Att hjälpa någon att hämta ut livsviktiga mediciner om denne inte har möjligheter själv ser jag som självklart när det handlar om familj, jag har även fullmakt att t ex betala mammas hyra på banken, från hennes konto om det behövs, men inget jag gör vanligtvis.Fast att ge nagon fullmakt for att kunna gora nagot som behovs eller att kunna gora det sjalv ar val anda inte alls samma sak? Speciellt nagon som har varit/ar sjuk och har problem pa olika satt kan mycket val kanna stort behov av att vara sjalvstandig och i kontroll och darmed utfora sina egna arenden. Nagot, atminstone jag, forstar mycket val.
Dessutom, atminstone har kan ingen "skaffa" fullmakt, utan nagon ger en annan person en fullmakt.
Du är inte den endaNu fick du mig att vilja shoppa stentumlare
Bra idé! Det var ingen av oss som tänkte på det då. Eller så kanske mamma gjorde det men ville behålla så mycket självständighet som möjligt när hon kunde.Skaffa fullmakt så kan du hämta ut medicinerna åt henne om det skulle behövas.
Jo, men det är väl supernytt? Alltså typ senaste veckan/veckorna, möjligen månad? Detta var 2020/2021, då fanns inte leg i bank id appenTips vi har skaffat leg via bank id då har vi det som leg också.. vi har iofs både körkort och pass... såg hur bökigt det var för mamma att fixa nytt id när hennes enda blev stulet..