Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade tidigt, åt frukost, matade och rastade hundarna... Sedan lyckades jag faktiskt sova en timme till. Känns betydligt bättre nu. Hinner nog äta lite choklad innan det är dags att gå hemifrån. Ska försöka få till något som liknar en långpromenad på väg till jobbet.
 
Vaknade 5 typ....

Vid 6 släpade jag upp barnet .... efter det har vi dumpat av henne vid ridskolan för de har deras stora tävlingar denna helg.. sedan på vägen hem hände det en grej typ... rätt vad det är svänger bilen vänster och styr mot konditoriet...:angel::angel::angel::angel:

var bara för oss att gå in och fixa frukost.. :d :d :d
 
Känns inte som att bild och text passar ihop
Screenshot_20230701-100711.jpg
 
Jag tål inte mycket heller nuförtiden, men det är ju bara bra när man blir nöjd efter ett glas vin eller max två... :) Bra för både plånboken och hälsan.... :) Dessutom verkar det BARA vara rödvin som jag klarar. Vitt vin ger mig hjärtklappning... :nailbiting:
Jag har knappt druckit nåt alls de senaste två-tre åren. Så kom bror på besök med en box vin. Och igår var vi ute och åt gott och sällskapet delade en flaska vin.

Med andra ord har jag druckit vin varje dag sen innan helgen. Ett eller två glas i taget men ändå. Är man totalt ovan så känns det dagen efter. Jag är seg och trött :rofl:
 
Trött och har småont överallt.
Sover alldeles för bra med melatonin.
Men tacksam för det.
Svalare idag tack och lov
Har tom sovit utan fläkt ett tag
 
Läser artikel om att grannhuset finns på bokomslag (men i artikeln står också att det är det ”yttre” som lånats in.)

IMG_5522.jpeg


Slott. Check.
Skog. Check.
Svalor. Check.
Segelbåten skulle ha ”vissa” problem att ta sig fram i träsket som blev efter sjösänkningen i början av förra århundradet….

För övrigt är en av mina favoritsysselsättningar på försommaren att ligga på trädäcket och betrakta de många svalorna ”som ritar på himlen” även om jag aldrig använt det uttrycket själv förut.
 
Senast ändrad:
Jag tål inte mycket heller nuförtiden, men det är ju bara bra när man blir nöjd efter ett glas vin eller max två... :) Bra för både plånboken och hälsan.... :) Dessutom verkar det BARA vara rödvin som jag klarar. Vitt vin ger mig hjärtklappning..

1688202736896.png


Storleken på glasen spelar också in. :)

Men ja - jag dricker inte alkohol särskilt ofta så har antagit att det är därför, att häva i sig bara för att känns lite meningslöst. Då satsar jag hellre på någonting som är gott men då även tenderar att vara lite dyrare.
 
Det har regnat oavbrutet sedan igår em, ganska rejält emellanåt. Jättebra för marken, men nu är både jag och vovvar ganska uttråkade av att sitta inne :cautious:
Så jag funderar faktiskt på att åka hem redan idag, istället för imorgon som var planerat. Jag börjar ju jobba igen på måndag :meh:
 
Svalare idag vilket är skönt även om jag inte uppskattar massa blåst när det är sommar! Menä innebär det att mer regn är på väg så känns det betydligt bättre 😁.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp