Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchar på spaghetti och tomatsås (gjord på bland annat överblivet bacon och belugalinser).

Funderar på att sticka iväg och göra något med hunden, men vädret är verkligen rätt galet här idag... :nailbiting:Ena stunden blå himmel och i nästa stund vind, ösregn och totalkaos... 😬 Verkar vara lite avlägsen åska i luften...
 
Fixat lite saker och handlat en del då det är min sista semesterdag. Känner mig utvilad och sugen på att jobba igen. Lite spännande imorgon börjar jag på nytt jobb och ny arbetsplats. Konstigt nog är jag inte nervös utan bara förväntansfull . Jag är annars en sån person som brukar stressa upp mig inför större förändringar. Men den här gången känns det bara så helrätt med tjänsten, med de kollegor jag fick träffa vid intervjun och arbetsplatsen.
Härligt!
 
Tror jag hittade min nyans till badrumsväggarna :up: ! Av alla ställen var det när jag satt och tittade på när någon bredde frosting på cupcakes på facebook. En otroligt snygg blå frosting, var det :D ! Jag ska ta med skärmbilden till färgaffären och se vad de kan göra....
 
En tumlare av större modell med en massa program. Men det går att välja temperatur (normal eller låg) och tid också, utöver de färdiga program som finns. Då kör tumlaren helt enkelt som inställt, oavsett hur fuktig/torr tvätten är.
Jag använder aldrig "automatiska" program, just för att 1) min erfarenhet är att tvätten sällan är torr när det är "klart", och 2) risk finns att tvätten torkas på för låg temperatur (dvs under 60 grader).

Det fanns en likadan tumlare i tvättstugan i det förra huset jag bodde i (flyttade för två år sen, till huset bredvid). Så jag har rätt bra koll på hur lång tid olika typer av tvätt behöver i den :up: .
Våran har bara automatiska program. Tror man kan ställa in längd på nåt program men den stannar ändå när den anser att det är torrt. :cautious:
 
Lunchar på spaghetti och tomatsås (gjord på bland annat överblivet bacon och belugalinser).

Funderar på att sticka iväg och göra något med hunden, men vädret är verkligen rätt galet här idag... :nailbiting:Ena stunden blå himmel och i nästa stund vind, ösregn och totalkaos... 😬 Verkar vara lite avlägsen åska i luften...
Jag har blivit duschad 2 ggr o hunden blev less o gick in
 
Tvättar vidare.. Passar på att köra båda maskinerna tomma på 90/95grader med en skvätt ättika. Det blev himla varmt i tvättstugan ett tag, men öppnade ett fönster på vid gavel nu när jag ändå är här nere. Det regnar fortfarande ute och är riktigt svalt (runt 12 grader).
 
Har inte testat det ännu... men ja det är super duper nytt..
Ok, tänkte att det var så. Sist jag googlade (dvs typ förra veckan) så stod det inget om att det var godkänt som leg så jag hade inte vågat förlita mig på att någon skulle godkänna det. Men det kommer säkert komma :)

Så tänker jag också. Nu när det var kaos med tider för att fixa pass/id-kort hos polisen så passade jag på att fixa ett nationellt id-kort också när de bara kostade 100 kr. Dvs nu har jag körkort, pass och id-kort :)
Smart! Min farmor gjorde också ett nationellt id när de bara kostade 100 kr så nu slipper hon bära runt på passet hela tiden (hon har inte körkort). Mitt eget nationella id går ut nästa år men jag har inga planer på att förnya det, om jag ska utomlands kan jag använda passet :)

Jag tycker en fullmakt till apoteket är en bra grej även om det inte behövs nu, men när det väl behövs kan hon ju vara för dålig för att ordna med det som du beskriver det. Det betyder ju inte att hon även i fortsättningen inte kan sköta det själv utan att du kan göra det den gången hon av olika anledningar inte har möjlighet. :)
Fast helt ärligt kan det vara bra att överväga att du har fullmakt för att kunna hämta ut hennes medicin. Jag har gett fullmakt till särbon och ett tidigare ex hade också fullmakt att göra det (faktiskt när han var ett ex tom :laugh:). Mina mediciner var svåra att få tag under en period så då hämtade exet ut i Stockholm och skickade dem till mig eftersom de fanns på några apotek där.

Att särbon har fullmakt är bara för att det är smidigt. Jag har fullmakt för att hämta ut åt honom också.
Ja, jag kan ta upp det igen. Man vet aldrig vad som händer och då kan det, som ni säger, vara bra att ha det fixat i förväg.

En av mammas mediciner var faktiskt restnoterad tidigare i år (vet inte om den fortfarande är det) och då fanns den bara på ett apotek nära min skola. Då hämtade jag ut den där och tog med hem och det hade ju helt klart varit smidigare att inte behöva ta med hennes körkort också, även om det funkar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp