Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag ska gråta av glädje eller bara vildsint skutta runt.

Tömde 5 mm ur regnmätaren igår. Nu på morgonen tömde jag ur hela 19! Halleluja. Innan hade vi fått 5 mm en gång och 6 mm en gång. Sen månadsskiftet april-maj.

Trädan intill har lagt sig på sina ställen. Tunt ogödslat ängsgräs som lidit av torkan. Men ändå så tjockt att det lagt sig. Regn :love:
 
Så trött på foten. Nästan smärtfri flera dagar för att nu mals igen. Blä.
Har inga planer för dagen. Blir nog att läsa en del och bara vara.
IMG_2912.jpeg
 
Blåser halv storm ute. Jag kan gå hyfsat bra nu och vill ut i trädgården och fixa. Men det blåser så mycket och kommer regnskurar med ojämna mellanrum, det är inte så angenämt att vara ute..

Så istället sitter jag och, trumvirvel!, stickar framför tvn.
 
Mådde fruktansvärt dåligt igår kväll.

Eftersom tsatsikin var så salt drack jag och drack vatten tills jag började känna mig som ett offer för spanska inkvisitionen. Magen var helt spänd men jag var fortfarande törstig. Tillslut kräktes jag upp stora mängder, mest vatten, vilket gav mig lite lättnad. Urrk. :yuck:
 
Sista arbetsveckan före semester. Jag har det lugnt och inga stora ärenden på kö. Alltså kan jag ägna dagarna åt att städa upp lite så att det står på noll när jag kommer tillbaka i augusti. Just nu ska jag boka första tjänsteresan i augusti. Skönt att ha sånt klart redan nu.
 
Har mängder av arbete som väntar när jag börjar den 8 augusti.
Men nu njuter jag av semester.
Måste plugga matte inför en omtenta bara
 
Blåser halv storm ute. Jag kan gå hyfsat bra nu och vill ut i trädgården och fixa. Men det blåser så mycket och kommer regnskurar med ojämna mellanrum, det är inte så angenämt att vara ute..

Så istället sitter jag och, trumvirvel!, stickar framför tvn.
Vad stickar du? :)
 
Vädret är ju ganska sjukt ändå. Först blir man grillad i en lång värmebölja- sen väderomslag med närmast storm mitt i sommaren så man får mordhålla dörren när man går in/ut, inget skoj att blommorna man planterat tar stryk och läste om träd som fallit över vägar på morgonen idag.

Nej vädret går inte att påverka- men det är svårt att vara nöjd när det ta mig fan för det mesta drar till sina extrema ytterligheter!
Nu bor ju vi öppet så blåser ju betydligt kraftigare här än hos alla med skog nära inpå knuten men när det ändå håller hoppas jag kära pållan får naturlig hjälp mot insekterna för vad vore en sommar med häst utan de obligatoriska flugsåren och de stora bromsbetten 😅😄.
Nehej ge mig ut I skitblåsten och in till stan med sambon som har välförtjänt seeeeemester 🥳🥰.
 
Har ändrat premiepensionsfonderna, eller vad de nu heter, de där som man måste ha via pensionsmyndigheten. La 60% i AP7 Såfa och behöll 40% i tre andra aktiefonder. Fick ner fondavgiften från 0,4% till 0,15%
Nu behöver jag verkligen en promenad! Svalt och skönt ute.
 
Vädret är ju ganska sjukt ändå. Först blir man grillad i en lång värmebölja- sen väderomslag med närmast storm mitt i sommaren så man får mordhålla dörren när man går in/ut, inget skoj att blommorna man planterat tar stryk och läste om träd som fallit över vägar på morgonen idag.

Nej vädret går inte att påverka- men det är svårt att vara nöjd när det ta mig fan för det mesta drar till sina extrema ytterligheter!
Nu bor ju vi öppet så blåser ju betydligt kraftigare här än hos alla med skog nära inpå knuten men när det ändå håller hoppas jag kära pållan får naturlig hjälp mot insekterna för vad vore en sommar med häst utan de obligatoriska flugsåren och de stora bromsbetten 😅😄.
Nehej ge mig ut I skitblåsten och in till stan med sambon som har välförtjänt seeeeemester 🥳🥰.

Tyvärr tror jag att vi får vänja oss vid extremväder i framtiden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp