Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt paket kom idag :angel:

IMG_0812.jpeg
 
Da en del av familjen inte kunde gora det i dag sa firade vi Independence Day i gar. Det var varken hamburgare eller appelpaj ... vi hade ribs och en sommartarta till efterratt. :)

Och jag kan lagga till att Sommartartan som jag gjorde for forsta gangen (och @bettysmatte holl tummarna for) blev en success. Den sag jattefin ut med lite hackade och rostade hasselnotter (strunta i mandelflarnen som receptet kallade for, sager hon som kopte 8 kilo skalade hasselnotter i hostas) och massor av farska bar och gradde med lite vaniljsocker emellan.
En talade om att hon var "in love" en annan smog till sig bit nummer 2, en tredje at glatt upp det barnen lamnade av sina vuxen stora bitar och pappan klagade pa att de atit for mycket av tartan. :D Mycket popular och den kommer jag helt klart gora igen.
 
Och jag kan lagga till att Sommartartan som jag gjorde for forsta gangen (och @bettysmatte holl tummarna for) blev en success. Den sag jattefin ut med lite hackade och rostade hasselnotter (strunta i mandelflarnen som receptet kallade for, sager hon som kopte 8 kilo skalade hasselnotter i hostas) och massor av farska bar och gradde med lite vaniljsocker emellan.
En talade om att hon var "in love" en annan smog till sig bit nummer 2, en tredje at glatt upp det barnen lamnade av sina vuxen stora bitar och pappan klagade pa att de atit for mycket av tartan. :D Mycket popular och den kommer jag helt klart gora igen.
Vad roligt att det blev så bra och gott :) ! Om du gör den bara ett par gånger till så kommer du inte att förstå sedan varför du oroade dig över hur det skulle bli... :)
 
Tycker att Lotta på Liseberg slår Allsång på Skansen med hästlängder. Gårdagens program var suveränt.

Har umgåtts med min vän och mitt gudbarn.
 
Vad roligt att det blev så bra och gott :) ! Om du gör den bara ett par gånger till så kommer du inte att förstå sedan varför du oroade dig över hur det skulle bli... :)

Jag vet ... och jag printar ocksa ut receptet jag anvande och skriver dit att temperaturen i ugnen maste vara hogre an vad som angetts ... Min ugn ar betydligt storre an en vanlig Svensk ugn, och rak oversattning av Celsius till Fahrenheit fungerar aldrig bra sarskilt som jag gillar att anvanda convection nar jag anvander ugnen.

Jag har ocksa gjort kolasnittar med fling salt ... som blev SA himla goda ... sa jag har inte bakat klart annu. :D
 
Har kört och åkt en himla massa bil.
Men nu vet jag hur mkt pengar mamma har, de är flyttade till ett konto som inte kan tömmas av någon annan och kod är skickad till hennes bankkort.

Hemtjänsten handlar mat på faktura till mamma, fakturan kan jag betala så att det alltid fungerar.

Så just nu är det under kontroll. Har börjat trilla in brev till dödsboet också, ska klura på hur jag ska få dessa hem till mig, mammas adress kommer bli c/o mig ett tag så jag får koll på hennes papper.

Just ju har jag både lillebror och hans hund hemma hos mig.
 
Har kört och åkt en himla massa bil.
Men nu vet jag hur mkt pengar mamma har, de är flyttade till ett konto som inte kan tömmas av någon annan och kod är skickad till hennes bankkort.

Hemtjänsten handlar mat på faktura till mamma, fakturan kan jag betala så att det alltid fungerar.

Så just nu är det under kontroll. Har börjat trilla in brev till dödsboet också, ska klura på hur jag ska få dessa hem till mig, mammas adress kommer bli c/o mig ett tag så jag får koll på hennes papper.

Just ju har jag både lillebror och hans hund hemma hos mig.

Genom alla år jag har följt dig så har jag varit imponerad eller vilket ord jag nu ska använda över hur du bara klarar och orkar ta dig igenom det du behöver göra. Gång på gång. Och samtidigt vara en fin mamma och engagerad arbetstagare.
Du är fantastisk!
 
Sitter och pular med min nya samsung watch, aktiverat fall-detektorn så att den kan skicka nödsamtal om jag trillar med hästen. Sambon lyckades hitta den på rea för 990 kr, helt sjukt att han sparade typ nästan 3500 för att han var medlem i ett forums flash sale ... något Buke kommer ha? :angel:
 
Ena katten jamade och verkade vilja gå ut.
Jag "vill du gå ut?"
Katten jamade tillbaka så jag öppnade altandörren. Men hon gick inte ut.
Jag "men ville du inte gå ut?"
Eftersom katten inte rörde en tass så stängde jag dörren igen. Det tog ungefär fem sekunder så var hon där och jamade igen.
Jag "okej, men du får välja om du vill vara ute eller inne för det är för kallt för att dörren ska stå öppen"
Denna gången gick katten ut så jag stängde dörren efter henne. Direkt när jag hade stängt så jamade hon utanför dörren och ville in. Så jag öppnade dörren ännu en gång, hon gick in och jag stängde dörren. Då jamade hon igen att hon ville ut.

Nu står dörren öppen.
Och katten sitter precis innanför dörren och tittar ut.

:D
En Brexit-katt! 😼
 
Ligger i sängen redan...

På väg... :)
Igår satt jag uppe till kl 01 och ändrade datum på ca 500 personer i ett släktträd. Jag hade lagt in dem i ett felaktigt format och det "enklaste" och "snabbaste" sättet att rätta felet var att klicka in sig på varenda person och ändra datum... På vissa var det bara ett datum, men många hade 3-4 stycken... Det var...roligt... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp