Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en riktig heldag igår med först besök på brandstationen där de fantastiska brandmännen visade Alfred runt. Han fick dessutom åka två olika brandbilar och åka upp i korgen på den ena. För min lilla kille som drömmer om att bli brandman så blev det helt klart en upplevelse att minnas för resten av livet! ❤️😍🔥

Sedan vidare till Kolmården och en heldag där. 😍

Idag är vi sega båda två, så - förhoppningsvis - kan vi ta en chill dag hemma i soffan och ladda om batterierna. 😅
 
Stör mig på att jag tydligen måste ladda ner en app till mobilen för att kolla jobbmailen. Orkar inte med en miljard appar och att ha allt utspritt på sjuttioelva olika ställen. Ska prata med chefen idag och se om det går att ordna på något enklare sätt. Bara någon timme kvar tills jag börjar jobba :)
 
IMG_2784.jpeg
 
Tog en paus från jobbet och gick ut för att smörja och spraya hästarna och flytta unghästen till gräshagen. Fick sms från Coop hemleveranskillen att han kan komma tidigare om jag vill och det vill jag gärna! Beställde en ny sort (för mig) fryspizza som jag tänkte att jag och ungarna ska testa till lunch. Jag är jäkligt hungrig så han får gärna snabba sig :D
 
Trotsar den vidriga värmen och planterar om Grönsaksplantor. Tomater och paprikor har fått större krukor, några plantor av inläggningsgurka har åkt ut i landet och mina dahlior har äntligen fått komma ner i en odlingslåda.

Nu lunchfix och sedan blir det mer omplantering av plantor.

Trooor att jag såg en kålfjärils(fanskap!) fladdra förbi min kål också. Så lär gå fixa över nät på dem nu. :cautious:
 
Jag skulle "Bara" dammsuga min lilla borg på 50 kvm, men locket på dammsugaren öppnade sig oskyldigt när jag föste bort dammsugaren från toadörren för att hämta kondensvattnet från torktumlaren för att hälla i blommorna... Det var bara början på ett arbetsamt dammsugarpass! :D
356055147_10159893931718877_3793299943816362932_n.jpg

Jag har satt i en ny påse åt fel håll så istället för att allt samlats I påsen har det hamnat ovanpå och runt om. Japp, min hund fäller, två gånger om året bara, 6 månader per gång :D Japp, jag moppar flera gånger i veckan för att spara på min dammsugare, men tja så här ser den visst ut när man dammsugit med påsen fel tre gånger. :D Tyckte den sög lite sämre, men hur ofta huskyägare brukar byta dammsugare så trodde jag den var sliten bara....
 
Efter att ha städat ur den, borstat den ren, bytt påse och filter så suger den nu som ny. Tja, det är inte lätt när det är svårt ibland, nu förstår jag varför jag hade sådant bekymmer med att trycka ner påsen i hållaren förut... ;) Milt våld var visst inte rätt! Men snabb dammsugning av min lilla borg, nope, inte den här gången :D

355693589_10159893931768877_4793820177563763077_n.jpg
 
@Enya: Jag måste medge att jag känner lite sympati för din dammsugare ;) :laugh:
Förstår det! :D
Min första tanke var "Men du kunde ju SAGT något om att du hade problem!!", men tja, bättre att lida i det tysta?!

Den är hyfsat ren nu, skulle behöva en extra dammsugare för att dammsuga den, men tja, det är nog lite överkurs kanske, även om jag faktiskt tycker synd om den och ogillar när min dammsugare är dammig och "skitig". :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp