Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mia_R kommer iaf att ha en magisk träningsvärk efter att ha grävt ner alla :laugh:
Nejdå, ett lass dynga i stenpartiet tar det mesta, sen anlägger jag en stor bädd i trädgårdslandet och öser på med mer dynga, alternativt några nya planteringar här och där så de får stå i fred
plantering.jpg


. :up:
 
Alltså den här dagen... 🤯 Strömavbrott lääänge när mobilen nästan var urladdad och datorn noll batteri kvar och jag hade skitmycket att göra egentligen. Trodde först min laddare/dator var trasig och panikade. Sjuuukt tryckande varmt och luften står still.
Skulle ta ut medicin och apoteket var av någon märklig anledning stängt. Vi bor långt till nästa..
Fortfarande ingen ström hemma och vågade inte riktigt öppna kyl/frys iom att man aldrig vet när det kan komma tillbaks el. Hangry var liksom en underdrift.. 🦈
Äntligen återvände den!
Jag pratade med min gulliga pappa som ska sälja sin stora segelbåt. Han undrade om vi kunde ha nytta av jollen som han egentligen tänkt sälja. :heart Så nu fick vi en rätt stor jolle med utrustning så vi kan åka ut och fiska eller till någon liten ö i närheten och bada etc med. Vi hade väl tänkt att nästa år skaffa en liten båt, alltså större än jolle, och ha i en större sjö här. Nu kan vi ta små miniturer i sjön som bara är några min bort.
Och sambo ska grilla en massa gott nu. 😍
 
På hemvägen från Parksnäckan
Johan Glans Live
Han var super
Den bästa hittills i.år I Parksnäckan
Han körde 2 stycken standups idag. Bägge var utsålda, så Parksnäckan var proppat med folk
 

Bifogade filer

  • 20230628_193634.jpg
    20230628_193634.jpg
    435,8 KB · Visningar: 17
Till lunch åt jag rester från i går- panerad stekt fläsk, potatis, sparris, svamp och beasås. Åt köttet och sparrisen mest är jag rädd så hunden blev ju glad. Nu i kväll struntade jag i middag, det är på tok för varmt, så det blev en macka med bredbar ost på, enkelt och snabbt. Värmen är jävlig för både mig och hunden nu.

Tittar på The Walking Dead, igen, och där äter Dwight en smarrig macka med senap, tomat, gurka, sallad och ägg, och jag insåg att jag kan ju ta mig i kragen och göra någon god macka istället för att göra trista mackor... Nåja, testar i morgon!
 
Väntar på att det ska bli dags att gå ut i köket och knåda degen till morgondagens pizza för tredje och sista gången denna kväll. Det här är första gången jag får ansvara för degen eftersom maken helt oväntat fick jobba över en massa timmar ikväll. Det är en deg som han har finslipat receptet och metoden till i drygt 3 år nu, så det är inte utan att jag är lite nervös! Men jag har varit dubbelt så noggrann som jag brukar vara när jag bakar/lagar något och hittills ser det lovande ut, så jag hoppas att jag inte rört till det alldeles! Många (inklusive jag själv) tänker säkert "men det är ju bara en deg", men tror mig när jag säger att en deg aldrig bara är en deg när det kommer till min man och hans pizzor och bröd :D
 
Njuter av lugnet som äntligen har infunnit sig här hemma. Det har varit fullt ös hela dagen som avslutades med bad. Där vi först åkte helt galet fel, fastnade i en backe (slö dieselbil), kom in på världens minsta lilla gräsväg som slutade i en minimal liten plutt till vändplan, där det dessutom stod en massa bilar parkerade. Trodde att jag skulle behöva backa tillbaka hela vägen men lyckades tack och lov trixa oss runt till slut. Precis när vi tänkte ge upp och åka till en annan badplats så hittade vi rätt 👍 Vi hann med lite bad och fika innan det började åska, badplatsen tömdes på nolltid men blev inte mer än lite mullrande på håll. Blev hem en snabbis så alla fick byta om för att sedan köra hem sonens flickvän, hem och natta dottern och nu slöar jag i soffan 👍
 
Jag har aldrig varit bra pa att baka annat an matbrod ... och nu nar jag tankt mig att baka Svenska kakor och recept har jag forsokt med 6-7 (8?) olika sorter och INGEN blir som de ska. Ibland ar det formodligen pa grund av att ingredienserna ar annorlunda an i Sverige ... men lika manga ganger (eller fler) for att jag gor saker som aldeles nyss.

Jag skulle gora Roys (tror jag) rabarberkaka med tosca tacke. Jag var SUPER noga och laste receptet "in absurdum" for varje steg. Bakade kakan men rakade ha pa raberbern innan jag satte in den. Rabarbern ska pa nar kakan ar graddad, innan toskatacket laggs pa. Den sag dock ratt bra ut nar jag tog ut den igen.

Dags for toskatacket ... tillbaka till att lasa receptet "in absurdum". Dags att satta upp temberaturen i ugnen, ha i mandelspanen i toska smeten, och stalla in den igen. Efter 20 minuter tog jag ut den ... och toska tacket var inte alls bakat. Min ugn haller knappt varmt pa 220 da det ar i Celcius i Svenska recept. Jag maste gora om till Fahrenheit och det skulle vara 430*F i 20 minuter. Nu star den dar ... men det far nu bli for Maken och mig och jag gor en ny till gasterna i morgon. SUCK! :crazy: Jag vet atminstone att jag verkligen inte ar en bagare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp