Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker ibland att AC skulle vara rätt skönt att ha, men så kommer jag på det här med ljudet. Jag avskyr sådana ljud, jag får huvudvärk av dem och ljudet går upp i huvudet och gör mig knäpp! För några somrar sedan slog jag till slut sönder min fläkt jag hade eftersom jag inte orkade med dess surrande. Jag försökte stå ut, men till slut gick det verkligen inte. Så ingen fläkt i mitt hem, köksfläkten går tex bara när den absolut måste till exempel och kylplattan som jag köpte till datorn står jag ut med 5 minuter per vecka ungefär...

Men det är så olidligt varmt att jag smälter ju!!!!
Jag är också ljudkänslig. När jag först satte på den trodde jag att jag skulle gå upp i atomer av ljudet. Med vitt brus i mina in-ear brusreducerande lurar och ett par hörselkåpor över (passiv brusreducering) mår jag som en prinsessa även efter några timmars användning. Jag har den bara på typ 11:30-14:30/15 och för så begränsad tid är det en helt okej lösning. Jag förstår om det inte funkar för alla såklart!
 
Jag är också ljudkänslig. När jag först satte på den trodde jag att jag skulle gå upp i atomer av ljudet. Med vitt brus i mina in-ear brusreducerande lurar och ett par hörselkåpor över (passiv brusreducering) mår jag som en prinsessa även efter några timmars användning. Jag har den bara på typ 11:30-14:30/15 och för så begränsad tid är det en helt okej lösning. Jag förstår om det inte funkar för alla såklart!
Jag fick förslag på sådana där man stoppar in i öronen för att slippa ljud, har glömt deras namn nu.... men tyckeri nte om att ha saker i öronen så det blev inget med det. Ditt sätt låter ju riktigt smart! :)
 
Försöker äta frukost, en vettigare macka än i går, med ägg, tomat och gurka. Helt ok, men inte hungrig vilket jag borde vara, men den är ju lite bättre än tråkig macka i alla fall.
 
Har en stackars handläggare på tråden som försöker hitta min utbetalningsavi banken slarvat bort. Han har letat i 20 minuter nu. Problemet har ju egentligen löst sig då utbetalaren lovat föra över pengarna till mig, men banken behöver se över sina rutiner bättre. De har lyckats sätta in pengarna från en av två avier som skickades i samma brev, men de kan inte hitta det andra trots att jag stoppade ner dem samtidigt i brevet. :mad:

Jag tackade honom för att han iaf försökte reda ut vad som hänt, han letade i 25 minuter och lät väldigt ynklig när han beklagade det som hänt. Kanske lite elakt av mig, men det är trots allt de som slarvat bort avin.
 
:banana:Lämnat in en uppgift till en av sommarkurserna, sen skulle vara inne senast lördag så jag är ute i sjukt god tid. Nu ska jag försöka göra någon nytta har hemma i två timmar innan seminarium för min andra sommarkurs börjar, sista inför läsupphållet, sen är det först i augusti igen. :) Den kursen är åtminstone riktigt intressant, den jag lämnade in nu är urtråkig men ett måste för att samla ihop poäng till min behörighet. :meh:
 
En del kolleger har skaffat privata kapselmaskiner och liknande för att få vettigt kaffe. Förr hade jag en egen pressobryggare för att kompensera för automatkaffet. Men det låter sig inte göras så enkelt när man är ute och reser.

Och det är nog bra med att försöka påverka inköparna. Men det där med LOU påverkar möjligheten till inflytande en del. Som stor myndighet så är inte smaken på kaffet överst på listan. Jag misstänker att inköparna är helt nöjda med att det är varmt och brunt. Sen är det lägsta anbud som gäller.
Det förekommer liknande idéer här även om det är privat verksamhet; där personer som inte ens gillar kaffe bestämmer att kaffe är kaffe och sedan börjar titta på prislappar när det gäller både maskiner och bönor. Men jag fick min Jura ändå och även om jag fick kompromissa med bönor så blev det fina goda rostade bönor till både kaffe och espresso. Maskinen går att programmera själv så att receptet får exakt rätt balans.

Tydligen är R&D-chefer extra känsliga för frågan, då jag nyligen fick veta att en avlägsen kollega (men som jag har kontakt med då och då i arbetet) med samma titel personligen handlar bönor varannan måndag till hela deras R&D för att inte inköp ska komma med påsar med undermåliga dylika.
 
Sonen håller på och rödmålar lillstugan och jag kunde inte låta bli att måla lite. :) slamfärg är så trevligt att hålla på med och man ser resultatet direkt! Men det är hans jobb, jag ska äta lite lunch och ikväll ska jag måla utebordet, lite mer pill...
 
Dricker kaffe och känner mig jävligt stolt som sakta bearbetar min panik som uppstår när saker gungar, kanar, halkar osv. Även om jag vägrade paddla så långt som barnen ville så paddlade vi en bit :D
 

Bifogade filer

  • 20230629_095327.jpg
    20230629_095327.jpg
    265,3 KB · Visningar: 39
Idag är det ännu en dag som jag tackar för sjöbrisen! Tack vare den så går det att överleva i strålande sol och 27 grader både på land och i sjön *pust* 🥵
Jag klarar inte av värme längre :crazy:

Men till helgen och nästa vecka verkar det som det ska komma regn och bli svalare, och jag börjar jobba igen på måndag så det passar ju bra ;)
 
Idag är det ännu en dag som jag tackar för sjöbrisen! Tack vare den så går det att överleva i strålande sol och 27 grader både på land och i sjön *pust* 🥵
Jag klarar inte av värme längre :crazy:

Men till helgen och nästa vecka verkar det som det ska komma regn och bli svalare, och jag börjar jobba igen på måndag så det passar ju bra ;)
Vi skall få regn nästa vecka med.... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp