Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del kolleger har skaffat privata kapselmaskiner och liknande för att få vettigt kaffe. Förr hade jag en egen pressobryggare för att kompensera för automatkaffet. Men det låter sig inte göras så enkelt när man är ute och reser.

Och det är nog bra med att försöka påverka inköparna. Men det där med LOU påverkar möjligheten till inflytande en del. Som stor myndighet så är inte smaken på kaffet överst på listan. Jag misstänker att inköparna är helt nöjda med att det är varmt och brunt. Sen är det lägsta anbud som gäller.

Nar jag reste mycket och bodde pa hotel hade jag en "en kopps" kaffe press och en liten vatten kokare tillsammans med en liten pase eller burk med kaffe med mig. Kaffet maste smaka bra! lol
 
Jobbat, hystat ut tjejerna i hundgården, tupplurat 2 h :sleep:
Därefter har jag baljbadat och skrubbat fossingarna och nu soffslöar jag med en tekopp inom räckhåll medan nämnda fossingar är inneslutna i mjukgörande "sockar" innehållandes araganolja, mandel, pepparmint och anis :up:
 
Så var det dags igen- besikta bilen och som alltid är man ju nervös för det ska vara så mycket fel att jag ska få lämna bilen och gå hem 😆🤣.
Men nope! 😃. Tre lättare fel skulle jag säga: Den avtagbara dragkroken hade vi ju glömt att gå över så tjejen som besikta fick inte loss den, parkeringsbromsen behöver spännas upp igen och ja. Strålkastarna är ju solblekta av den förbaskade solen vi är välsignade av jäääääämt typ. Sa på skoj att jag ska fasen börja backa upp bilen istället så "solfan" bleker jämnare 😆. Hade det inte varit för dessa fel hade pärlan fått blankt papper 😉. Bromsarna kan inte ta jämnare och i övrigt i gott skick för ändå vara 04a och slagit över 27.000 mil, tack vare bästa älsklingen 🙌🫶.
 
Bytte vatten i stora karen när jag kom hem från jobbet. Måste byta där lite varje dag nu pga värmen. Fryste in ett par Pet flaskor med vatten, de kan jag slänga ner i karen oxå
De små burkarna håller sig i de temperaturer där de ska vara
Nu in till stan och Parksnäckan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp