Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka på hemmakontoret. Nog för att jag gillar mina kolleger. Men kaffet i huvudkontorets lokaler är en visserligen brunt och varmt. Men någonstans där upphör likheterna med riktigt kaffe. OK, jag är kanske (helt säkert?) lite petig med mitt kaffe. Hur som helst så är det bra kaffe idag.
 
Tillbaka på hemmakontoret. Nog för att jag gillar mina kolleger. Men kaffet i huvudkontorets lokaler är en visserligen brunt och varmt. Men någonstans där upphör likheterna med riktigt kaffe. OK, jag är kanske (helt säkert?) lite petig med mitt kaffe. Hur som helst så är det bra kaffe idag.
Du får utöva inflytande på huvudkontoret... När de skulle byta kaffemaskin här så slutade det med att det blev två kaffemaskiner för den som hade valts först var helt oduglig. Kaffe är viktigt.
 
Försov mig. Vaknade fem över åtta och sprang in i duschen, tror aldrig jag tagit en så snabb dusch. Sedan försöka göra sex saker på samma gång och naturligtvis tog det längre tid än vanligt för att jag virrade runt. Hällde ut halva blötmatsförpackningen. Som grädde på moset smet katten ut när jag skulle gå hemifrån och jag fick jaga henne i trapphuset. Men är nu på plats och det är svalt och a/c är på. Skönt efter nattens värme.
 
Jag äter frukost och försöker vakna till liv. Det har blivit några nätter i rad av kass till halvkass sömn nu och det börjar slita lite på mig. Som tur är har jag en hyfsat lugn dag framför mig och det Stora Viktiga Mötet jag skulle ha haft med en kund ikväll blev just uppskjutet till nästa vecka. Puh!
 
Just nu sitter jag i mitt utevardagsrum och är tacksam. Känner mig så extremt lyckligt lottad.

Igår kom en liten hund hit som bodde här 2017 en längre period. Hon och mina djur som träffade henne då blev så glada. 6 år och ingen har glömt den andre. Övriga befolkningen (dvs katterna) tycker hon är så liten att de knappt vet vad hon är för ngt.
 
Är i valet och kvalet om jag ska köpa en AC innan min natthelg. Om jag köper den idag kan hästarna få ha den i morgon så tar jag hem den och kör svalka i sovrummet åt mig och odjuren. Å andra sidan tycker jag min fläkt som jag köpte fungerar riktigt bra och det är några tusenlappar jag kan köpa foder inför vintern, betala elräkningarna eller veterinärräkningar. 🤔
 
Är i valet och kvalet om jag ska köpa en AC innan min natthelg. Om jag köper den idag kan hästarna få ha den i morgon så tar jag hem den och kör svalka i sovrummet åt mig och odjuren. Å andra sidan tycker jag min fläkt som jag köpte fungerar riktigt bra och det är några tusenlappar jag kan köpa foder inför vintern, betala elräkningarna eller veterinärräkningar. 🤔
Jag är sjukt tacksam över att jag köpte en AC i våras! Den är lite brötig (fast den ska vara tystast i något test) men inget som dubbla hörselskydd inte råder bot på. :laugh:

Det är så skönt att inte vara överhettad hela tiden och det är så skönt att kunna ”återställa” temperaturen så innertemperaturen inte blir högre och högre för varje varm dag som går.

Men de är såklart inte helt gratis så jag förstår om det väger både för och emot.
 
Du får utöva inflytande på huvudkontoret... När de skulle byta kaffemaskin här så slutade det med att det blev två kaffemaskiner för den som hade valts först var helt oduglig. Kaffe är viktigt.
En del kolleger har skaffat privata kapselmaskiner och liknande för att få vettigt kaffe. Förr hade jag en egen pressobryggare för att kompensera för automatkaffet. Men det låter sig inte göras så enkelt när man är ute och reser.

Och det är nog bra med att försöka påverka inköparna. Men det där med LOU påverkar möjligheten till inflytande en del. Som stor myndighet så är inte smaken på kaffet överst på listan. Jag misstänker att inköparna är helt nöjda med att det är varmt och brunt. Sen är det lägsta anbud som gäller.
 
Jag är sjukt tacksam över att jag köpte en AC i våras! Den är lite brötig (fast den ska vara tystast i något test) men inget som dubbla hörselskydd inte råder bot på. :laugh:

Det är så skönt att inte vara överhettad hela tiden och det är så skönt att kunna ”återställa” temperaturen så innertemperaturen inte blir högre och högre för varje varm dag som går.

Men de är såklart inte helt gratis så jag förstår om det väger både för och emot.
Jag tänker ibland att AC skulle vara rätt skönt att ha, men så kommer jag på det här med ljudet. Jag avskyr sådana ljud, jag får huvudvärk av dem och ljudet går upp i huvudet och gör mig knäpp! För några somrar sedan slog jag till slut sönder min fläkt jag hade eftersom jag inte orkade med dess surrande. Jag försökte stå ut, men till slut gick det verkligen inte. Så ingen fläkt i mitt hem, köksfläkten går tex bara när den absolut måste till exempel och kylplattan som jag köpte till datorn står jag ut med 5 minuter per vecka ungefär...

Men det är så olidligt varmt att jag smälter ju!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp