Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra, broderskapet hjälpte mig montera isär och kapa upp ställningen till tältväxthuset som kollapsade förra året.
Han ville också ha ett myggfönster till i gäststugan för att kunna ha korsdrag så vi åkte och köpte när och ribbor. Vips hade han fixat!

Att han anlände med vin och en flaska cognac försämrar inte saken... Har en fantastisk bror som, jag ser väldigt sällan men när vi ses är det väldigt trevligt.

Kul är också att det tangentbord jag köpte till min uråldriga dator fungerar strålande bra
 
Pratat med ena sonen, dottern har inte ringt ännu, får se om hon gör det i kväll, igår ringde hon halv 11 ;) Lite väl sent för en gammal typ som jag :D

Äter äggmacka och tittar på The Walking Dead och njuter av det svalare vädret. Ska regna i morgon, hoppas det inte försvinner ur prognosen! Ser fram emot svalka!
 
Tittar på SVTPlay och en dokumentär om Stalin, fy :devil:. Intressant men hemsk.
Jag tror Stalins bror ligger på "min" kyrkogård :D
received_1495806974602167.jpeg
 
Pratat med ena sonen, dottern har inte ringt ännu, får se om hon gör det i kväll, igår ringde hon halv 11 ;) Lite väl sent för en gammal typ som jag :D

Äter äggmacka och tittar på The Walking Dead och njuter av det svalare vädret. Ska regna i morgon, hoppas det inte försvinner ur prognosen! Ser fram emot svalka!
Funderar skall barnet ha med sig regnkläder eller inte? Det är frågan....
 
Det hoppas jag med... var skogsbrand inärheten häromdagen och mellan dig och mig brann det på ett sågverk idag... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Usch ja, det är väldigt torrt! Även om jag ser dåligt ser jag ju hur gult det är, och jag hör hur det låter när hunden går i växtligheten, inte alls mjukt och trevlig låter det. Dessutom luktar det torrt, dammigt, sprött och höaktigt. Även om det är lite vind från och till står luften ändå stilla på något vis och det är en hetta i luften. Som gjort för bränder! Hemskt när det är så här!
 
Sitter och undrar om folk aldrig lyssnar på låttexter ordentligt... Varför ska Abbas "The winner takes it all" spelas på massor av prisutdelningar? :cautious:

Sedan funderar jag på hur jag ska lägga upp morgondagens schema. Ska hoppa in lite snabbt på tidigare arbetsplats. Så det blir kl 7 till ca kl 9 där, sedan kl 13 till ca 19:10 på nya jobbet. Däremellan ska jag vara hemma och vila, äta lunch och lite så. Men jag räknar med att behöva gå hemifrån ca kl 12 för att komma i tid till jobbet och vill gärna hinna med en långpromenad med hundarna också, vilket jag nu alltså funderar på att försöka orka med innan första jobbet... Samtidigt vore det ju bra att hinna sova lite också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp