Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och konstaterar att det tydligt är sommar. Nu har unga män börjat åka runt i bilar på gatan utanför och spela musik på så hög volym att det dunkar in till mitt sovrum = omöjligt att somna. Alltid strax innan midnatt. Oavsett veckodag. Jag önskar ibland att min hörsel var lite sämre än vad den nu är...
Vet hur det är inatt skedde det klockan 03.30.. funderade på att gå ut i morgonrock och diskutera med dem... ringde farbror blå iaf...
 
Är så trött att mitt ena öga funkar halvdant. Igår 23.00 bestämde sig vår el sluta funka, trodde vi hittat rätt propp och kopplade ur det rummet för att ta itu med det under dagen, men då tyckte jordfelsbrytaren att allt var fel istället och slog ut allt helt och hållet. Blev så irriterad på allt att jag bestämt sa att vi absolut inte tar ut el-jour på natt-taxa, så vi får vara utan till dagtaxan är igång. Så nu har vi någon nisse hemma som ska se vad som felar och vad det kostar...

Men det är iallafall helg snart.
 
Jag är ju en liten rödtott med blå ögon och likblek hud (när den inte är ticket med fräknar). Så egentligen borde jag hamna på minus i indexet :D
Själv var jag typisk lintott som barn och pepparkaka.

En sommar sålde de väldigt billiga jordgubbar så jag köpte flera liter varje dag som jag tog med mig till stranden. Inte en droppe solskydd, ingen sveda, aldrig röd utan bara brun trots timmar i gassande sol och bad, så mycket jordgubbar verkar skydda lika bra som solkrämer och är både nyttigare och miljövänligare. :d:d:d
 
Vet hur det är inatt skedde det klockan 03.30.. funderade på att gå ut i morgonrock och diskutera med dem... ringde farbror blå iaf...
Här känns det inte som någon idé att ringa polisen. De som väsnas stannar aldrig på samma plats längre än några få minuter. Tillräckligt för att störa och eventuellt väcka en, men inte så länge att någon hinner säga åt dem..
 
Har precis jobbat i 1 1/2 timme på brevbärarjobbet, sedan cyklat hem för att ta en rejäl, sval dusch. Hade helt glömt hur otroligt varmt det blir i lokalen på sommaren och är oerhört glad åt att inte behöva jobba där en hel dag igen. Samtidigt var det lite kul att komma dit, ta hand om inkomna paket och fixa allt utan minsta problem trots att det nog är något år sen jag gjorde det sist. En av mina handskrivna instruktionslappar satt kvar också, fast jag kom inte alls ihåg att jag skrivit den :rofl:

Jag fick också höra att jag är välkommen att dyka upp när som helst och jobba lite extra nu under sommaren, så vi får se. Har jag tråkigt någon dag kanske jag åker in :p Fast jag saknade favoritkollegan som nu har semester. Vet inte om han är borta en eller två veckor till? Jag tänker inte heller ringa och fråga honom, för han ska slippa bli påmind om jobbet nu när han äntligen är ledig ett längre tag.
 
Men det var ett himla ifrågasättande… (förlåt, inte bara du). Jag blev osäker på reglerna och kände mig säker med ett pass, så jag gjorde ett för det kändes bättre för mig 🤷‍♀️

Kollegan läste att körkort räckte, det var den enda id-handlingen jag hade innan. Jag tyckte inte riktigt det stämde. Men hur som helst. Nu är jag säker iaf, och det känns bra för mig.
Jag ber om ursäkt. Det var inte meningen som ett ifrågasättande utan bara en fundering. Jag bor nära gränsen och blev förvånad.
Men som sagt, sorry! Ha en fin resa!
 
Nar vi bodde i Jeddah hade vi ett trad vid koksdorren som var fyllt med Alexandrine Parakiter. De var valdigt fina att titta pa, men vid vissa tider (och nar vi grillade pa tomten) sa vansinnigt hogljudda att vi fick borja sjasa bort dem ur tradet for att kunna hora vad vi sa utomhus pa var egen tomt. Dessutom var det otroligt messigt under tradet i fraga ... tur att jag inte stadade utomhus dar.

De ar definitivt hogljudda! Det ar ett par trad de gillar att samlas i pa kvallningen och det ar mycket ljud darkring! Inga bostader direkt i narheten dock, sa jag tror alla ar nojda och glada :)
 
Tog in ett par rodeohästar nyss. Ska bli åska och även om det är betydligt svalare idag är bromsen på hugget. Så fort jag lyfte undre tråden sprang shettisen som vanligt i förväg raka spåret in medan de stora hoppade och bockade pga bromsen, ändå försöker de så gott de tål att stå stilla så jag får på dem grimmorna.

Kort trav bredvid mig, några bocksprång men så otroligt snälla att leda trots att de nästan kryper ur skinnet. Jag är riktigt imponerad att de ändå går med slakt grimskaft trots bromsjävlarna. Av med grimmorna och de travar in till sina boxar, bara för mig att stänga och plocka av flugskydden.

Ropar på dem när jag hämtar vatten, hör dem svara och sedan dånet när de kommer i full galopp för att sedan otåligt vänta på att få komma in. 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp