Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och konstaterar att det tydligt är sommar. Nu har unga män börjat åka runt i bilar på gatan utanför och spela musik på så hög volym att det dunkar in till mitt sovrum = omöjligt att somna. Alltid strax innan midnatt. Oavsett veckodag. Jag önskar ibland att min hörsel var lite sämre än vad den nu är...

Jag får PTSD från åren i Bollnäs där det dunkades dansband och schlager så rutorna skallrade varenda förbannade helg men i princip varje natt på sommaren. På sommaren var det dessutom fruktansvärda läten från motorerna som, jag tror det var @athena_arabians sa var när de försökte härma amerikanska klassiska bilar :rage:

Vet inte hur mycket jag gnällde här under dessa år :banghead:
 
Här med! Både kisse och jag njuter.




Fått en kattväska levererad nu på morgonen. Godkänd sa katten (den hade både kattmynta och godisar i sig!) i alla fall i öppet läge.
Skönt! Vår bondkatt som har tunnare päls än vår bondkatt/maine coon/norsk skogkatt (han har inte lång päls men tjock/tät) verkar klara värmen bättre än honom som kan flåsa till när det blir dant vid lek eller stress så tror både han och jag njuter lika mycket 😁
 
Trött, sov uselt i natt och vaknade av att katten satte klor och tänder i min fot vid fyra. Det var så varmt att jag sov utan täcke och måste ha knuffat till henne eller rört mig. Det var kvavt som attan och katten fortsatte att grabba mitt ben med fyra par klor och kaninsparka.

Gick upp på toa och sedan stängde jag faktiskt ute henne från sovrummet eftersom hon började gräva efter fjädervippan jag gömt lååångt under madrassen. Hon stationerade sig utanför dörren och klagade tills jag släppte in henne igen. Lyckades somna om. Var död i morse och kom försent igen.

Ibland har hon tur att hon är söt.
 
Vaknade i natt med migrän som nu har släppt, men huvudvärk är irriterande nog kvar. Regnet i prognosen som skulle komma i dag vid 11 skjuts hela tiden fram och det står nu 13.30. Snälla rara regna så jag min värk kan släppa!

Gjorde det här soltestet för övrigt, har aldrig blivit röd någonsin, blir alltid brun, men är inte mörkhyad. Fick 6 på skalan. Har aldrig använt solkräm heller, känns så onödigt när jag aldrig bränner mig :) Solar inte heller, men min mamma gjorde mycket som ung, askblond och grönögd med ljus hud. Hon blev röd och aldrig brun, när det röda försvann var hon fortfarande kritvit. Hon var avis på mig då jag som barn blev brun jättefort och både hon och jag fick frågan om min pappa var mörkhyad med tanke på min hudfärg... I dag har jag inte lika lätt för att bli sådär pepparkaksbrun över hela kroppen tyvärr, men fortfarande blir jag i alla fall inte röd.
 
Sitter i stadsdelen Belville i Paris där det precis har lugnat ner sig efter att de skjutit med raketer eller vad det nu har varit, för.andra natten i rad. Låtit som bomber (rejält högt! Rutorna skallrar), och mycket skrik och gap. Har inga fönster ut mot gatan så ser inte riktigt vad som händer. All kollektivtrafik har varit avstängd sedan runt 19 på kvällen. Någon som vet en bra nyhetskanal som skriver på engelska och som rapporterar lite löpande? Är BBC bäst?

Jag brukar använda Guardian de är bra och kör mycket live.

https://www.theguardian.com/world/l...marseill-nanterre-nahele-lille-latest-updates
 
Sådär. Har staplat in lite hö... På söndag ska vi hämta halm för att dryga ut höet lite med. Tacksam för alla lösningar som finns under grovfoderbristen... Och så håller jag tummarna för MER regn :up: !

Har också - ÄNTLIGEN - tagit tag i att lägga undan vinterjackorna. Inte helt lätt i ett hus som saknar förvarning, men jackorna får bo i pappkassar i kattrummet. Där är det i alla fall torrt och bra temperatur samt garanterat musfritt :D !!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp