Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens lunch av bästa sambon. ❤️

Har haft en bra stalldag, kom lite regn. Bytte hage på hästarna och njöt av dagen. Sen ska vi slänga saker på soptippen och hamra upp lite tavlor bakom soffan. 🥳👌 20230630_144954.jpg
 
Några veckor till innan jag går på semester, men 2 av tjejerna gick idag så jag fick sommarblommor från det gänget + en kram och en fin ametist från en knatte. Tror dock mamma hjälpte med att skriva på kortet 😉

1688131868118.jpg


Så fint att vara uppskattad och jag uppskattar dem lika mycket tillbaka 🤗
 
Och nu regnar det äntligen här! Mycket också för stunden i alla fall. Jag räddade hundens djur från ballen medan han själv stod i dörröppningen och tittade på, han som ALLTID annars har bråttom ut där. Nixpix, inte i regn... synd om honom att jag planerat in promenad i regnet då ;)

357356436_10159897694678877_4981258265057500921_n.jpg
 
Tog in ett par rodeohästar nyss. Ska bli åska och även om det är betydligt svalare idag är bromsen på hugget. Så fort jag lyfte undre tråden sprang shettisen som vanligt i förväg raka spåret in medan de stora hoppade och bockade pga bromsen, ändå försöker de så gott de tål att stå stilla så jag får på dem grimmorna.

Kort trav bredvid mig, några bocksprång men så otroligt snälla att leda trots att de nästan kryper ur skinnet. Jag är riktigt imponerad att de ändå går med slakt grimskaft trots bromsjävlarna. Av med grimmorna och de travar in till sina boxar, bara för mig att stänga och plocka av flugskydden.

Ropar på dem när jag hämtar vatten, hör dem svara och sedan dånet när de kommer i full galopp för att sedan otåligt vänta på att få komma in. 😍

Precis det har saknar jag med att ha mitt eget stall.:heart
 
Torkar - i dubbel bemärkelse. Torkar nagellack och torkar mig själv efter en väldigt blöt promenad med bästa väns hund. Vännen har det lite kämpigt på olika fronter och hunden får slåss om uppmärksamheten med en 6 månader gammal bebis, så jag har erbjudit mig att ta med den ut på promenad ett par dagar i veckan så får matte lite avlastning och hunden lite extra uppmärksamhet. Jag är ändå alltid ute och promenerar varje dag och tycker väldigt mycket om hunden, så det blev lite win-win-win av det hela :) Idag bjöd matte dessutom på finfika med bakelser före promenaden vilket var himla trevligt!
 
Nyduschad på jobbet, känner mig allt annat än utvilad men har köpt ett halvt kilo glass, sallad, färska jordgubbar, nötter och smågodis så jag inte tappar energi på jobbet inatt. :up:

Började regna lite när jag åkte hemifrån, ett par km längre bort var det ett rejält spöregn men bortåt mitt håll såg jag hur det ljusnade så inte säkert att det kom mer hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp