Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Letar nu frenetiskt bland menyer på närliggande matställen om jag nu inte ska starta min ugn men samtidigt behålla mitt förstånd imorgon. Kan inte direkt säga att det går bra:arghh:
Hm. Bäst att jag gör några mackor, känns hangry.
 
Ligger i sängen och konstaterar att det tydligt är sommar. Nu har unga män börjat åka runt i bilar på gatan utanför och spela musik på så hög volym att det dunkar in till mitt sovrum = omöjligt att somna. Alltid strax innan midnatt. Oavsett veckodag. Jag önskar ibland att min hörsel var lite sämre än vad den nu är...
 
Går på kvällspromenad i parken där också hundratals gröna parakiter bor :)

Nar vi bodde i Jeddah hade vi ett trad vid koksdorren som var fyllt med Alexandrine Parakiter. De var valdigt fina att titta pa, men vid vissa tider (och nar vi grillade pa tomten) sa vansinnigt hogljudda att vi fick borja sjasa bort dem ur tradet for att kunna hora vad vi sa utomhus pa var egen tomt. Dessutom var det otroligt messigt under tradet i fraga ... tur att jag inte stadade utomhus dar.
 
Har varit på middag hos och med vänner.
Trevligt. Blev påmind om hur mycket jag saknar att leva med katt.
Är inte ett dugg trött men blir kanske.
IMG_2878.jpeg
 
Sitter i stadsdelen Belville i Paris där det precis har lugnat ner sig efter att de skjutit med raketer eller vad det nu har varit, för.andra natten i rad. Låtit som bomber (rejält högt! Rutorna skallrar), och mycket skrik och gap. Har inga fönster ut mot gatan så ser inte riktigt vad som händer. All kollektivtrafik har varit avstängd sedan runt 19 på kvällen. Någon som vet en bra nyhetskanal som skriver på engelska och som rapporterar lite löpande? Är BBC bäst?
 
Sitter i stadsdelen Belville i Paris där det precis har lugnat ner sig efter att de skjutit med raketer eller vad det nu har varit, för.andra natten i rad. Låtit som bomber (rejält högt! Rutorna skallrar), och mycket skrik och gap. Har inga fönster ut mot gatan så ser inte riktigt vad som händer. All kollektivtrafik har varit avstängd sedan runt 19 på kvällen. Någon som vet en bra nyhetskanal som skriver på engelska och som rapporterar lite löpande? Är BBC bäst?

Kanske https://www.lemonde.fr/en/ ?
Har iofs inte studerat hur korrekt deras engelska version är. Annars hade jag kört med BBC eller kanske Sky News?
 
Men man behöver väl inte pass för att åka till Norge?
Men det var ett himla ifrågasättande… (förlåt, inte bara du). Jag blev osäker på reglerna och kände mig säker med ett pass, så jag gjorde ett för det kändes bättre för mig 🤷‍♀️

Kollegan läste att körkort räckte, det var den enda id-handlingen jag hade innan. Jag tyckte inte riktigt det stämde. Men hur som helst. Nu är jag säker iaf, och det känns bra för mig.
 
Men det var ett himla ifrågasättande… (förlåt, inte bara du). Jag blev osäker på reglerna och kände mig säker med ett pass, så jag gjorde ett för det kändes bättre för mig 🤷‍♀️

Kollegan läste att körkort räckte, det var den enda id-handlingen jag hade innan. Jag tyckte inte riktigt det stämde. Men hur som helst. Nu är jag säker iaf, och det känns bra för mig.
Det är väl jättebra att ha ett giltigt pass! Jag borde fixa mitt med. Jag hade pass när jag åkte till Helsingör, det kändes bättre helt enkelt.
 
Men det var ett himla ifrågasättande… (förlåt, inte bara du). Jag blev osäker på reglerna och kände mig säker med ett pass, så jag gjorde ett för det kändes bättre för mig 🤷‍♀️

Kollegan läste att körkort räckte, det var den enda id-handlingen jag hade innan. Jag tyckte inte riktigt det stämde. Men hur som helst. Nu är jag säker iaf, och det känns bra för mig.

Jag har alltid pass när jag åker över en landsgräns, oavsett vilket land det är. Om något händer är det enda sättet att styrka min identitet och mitt medborgarskap.

Edit: Dvs jag tycker det var helt rimligt att du fixade pass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp