Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på tv och dricker te samt äter/(dricker?) En varma koppen.

Knäckte den smarta iden att jag startar serien på playen istället för att slippa reklamen. Gjorde ju ingen skillnad då jag inte tänkte på att den har ju också reklam. Fick iaf se dom första 10 min som jag skulle missat annars :rofl: .

Överlevde arbetsdagen något sånär. Fortfarande ont och stelt. Har iaf bokat in en kiro.tid imorgon så får hon ta en titt. Både kollega och ena chefen tyckte jag skulle boka en tid snarast för koll.😅
 
Jag och Chika har varit ute och hjälpt till att söka efter min fina städcorkerspaniel som försvann tidigare idag. Ingen tur. Det är så mörkt och kallt nu, förhoppningvis ligger hon och trycker någonstans tills det blir ljust igen. Det är nästan helt meningslöst att leta i mörkret.
Jag kan inte föreställa mig hur förtvivlade familjen är. Jag träffade husse i ett av sökområdena och han kunde knappt prata med mig. :cry:
 
Hon är hemma! 😭 Åtta timmar och drygt tre mil senare dök hon upp utanför dörren. Ett helt jävla mirakel att hon hittade dit och inte blev påkörd på vägen. Underbara jävla hund!
Jag har en känsla av att det blir GPS på halsbandet framöver. <3
 
Har lyckats ta mig till sängen. Trött. Lite lätt illamående. Nedbrottad av hundar som vill mysa. Jag har för mycket jag vill göra nu, vill inte sova... Oklart hur mycket jag kan hinna med innan jobbet imorgon. Jobbar iaf eftermiddag så det blir att gå hem i snöstorm sedan. Det kan nog bli mysigt :)
 
Hur mår du egentligen?
Mår ok, förutom just väldigt trött. Det blir så ibland att hjärnan snurrar iväg så att jag inte får ro trots att kroppen är fysiskt slut. Just idag har det varit fullt upp, sov dåligt förra natten också. Tippar på att det känns bra imorgon när jag väl fått lite sömn. Om jag någon gång mår bra sent på kvällen så blir jag mest förvånad, det händer men är ovanligt :cautious:
 
Mår ok, förutom just väldigt trött. Det blir så ibland att hjärnan snurrar iväg så att jag inte får ro trots att kroppen är fysiskt slut. Just idag har det varit fullt upp, sov dåligt förra natten också. Tippar på att det känns bra imorgon när jag väl fått lite sömn. Om jag någon gång mår bra sent på kvällen så blir jag mest förvånad, det händer men är ovanligt :cautious:
Du kanke behöver en annan "nattningsrutin"? :)
 
Du kanke behöver en annan "nattningsrutin"? :)
Det skulle jag säkert behöva! Framförallt behöver jag komma i säng tidigare. Nu är det visst midnatt, igen, och jag lär troligen vakna vid 6:30 imorgon. Blir inte mycket sömn. Imorgon eller i övermorgon behöver jag handla mat. Har som plan att försöka köpa bra mat då, för jag vet att jag påverkas mycket av sådant, sover bättre om jag äter bra osv. Om jag sedan kan få dagens sysslor gjorda på förmiddagen innan jobbet, istället för att sätta igång med allt när jag kommer hem vid kl 20, då blir det nog ännu bättre...
 
Det skulle jag säkert behöva! Framförallt behöver jag komma i säng tidigare. Nu är det visst midnatt, igen, och jag lär troligen vakna vid 6:30 imorgon. Blir inte mycket sömn. Imorgon eller i övermorgon behöver jag handla mat. Har som plan att försöka köpa bra mat då, för jag vet att jag påverkas mycket av sådant, sover bättre om jag äter bra osv. Om jag sedan kan få dagens sysslor gjorda på förmiddagen innan jobbet, istället för att sätta igång med allt när jag kommer hem vid kl 20, då blir det nog ännu bättre...
Jag gör samma misstag om och om igen. Tänker att jag ska gå isäng i tid men plötslig tär klockan ett eller två... fast samtidigt vet jag att jag vaknar mellan tre och fyra istället om jag somnar för tidigt. Det är tamefan inte lätt.
Har du provat släcka ned och somna till ljudbok? Jag har börjat försöka med det istället för skärm som jag annars använder, och det hjälper.
Mat är också bra. Gå nu och lägg dig! ;)
 
Funderar på om det ens är värt att sova inatt eller om jag ska upp om två timmar. Självskadeimpulserna kommer och går.
Jag hoppas du har somnat om nu.
Det är väl alltid värt att sova även om det blir lite. Och framförallt att vila i tanken att om jag inte somnar har jag i alla fall vilat (och ofta har man minst tagit små powernaps man inte märkt också).

Självskadetankar kan jag föreställa mig verkligen kan förstöra sömn. Finns det något som distraherar? Typ ha något (inte för bra program) på tvn samtidigt att somna till? Musik?
Och du! Om det känns som tankarna förvärras ring efter hjälp innan det blir ohanterbart och du skadar dig själv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 205
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 029
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp