Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ledsen och besviken att vi inte kommer kunna göra ordning vår källare på det sätt vi vill efter översvämningen pga fukt. Så nu sitter jag och fulgråter och känner mig så dum och bortskämd men det blev verkligen att hela min vision bara föll. Känner mig som ett bortskämt barn men måste bara få sörja klart lite. Hade valt tapeter och färger och allt.
Varför får ni inte göra iordning?
 
Veckohandlade ju igår och såg såna där sura godisbåtar jag är nyfiken på meeeen då hade jag fått häva köpstoppet på godis- nope nån karaktär får jag ändå ha, haha. Köpte för första gången bulgur och couscous så nu har jag precis lagat couscous och ett nytt recept; mango- och curry kyckling, gott :d .
 
Sitter och plockar med datorbygget. Nu har skymningen fallit och det får vänta tills imorgon och dagsljus. Frustrerande nog har en intern hårddisk böjda piggar. Försökt att försiktigt böja tillbaka dem, och sata kabeln går att sätta dit. Men frågan är om den kommer att få tillräckligt med ström för att fungera.

Är redan frustrerad och arg över att skärmen och datorn inte kommer att fungera tillsammans och jag inte får någon bild. Är helt förberedd att det kommer gå åt skogen. Hela det här nya datorbygget beror på att skärmen och datorn vägrade samarbeta. Jag har köpt nytt chassi, moderkort, psu och bytt cpu. Det enda jag inte har köpt nytt är ram minne. Nej, jag var inte smart nog att köpa en billig begagnad skärm. Jag vet att skärmens hdmi fungerar eftersom den gör det med min chromebook.
 
Har överlevt gym-introduktionen! :banana: Nu ska jag bara överleva att gymma :angel: Men så grymt förmånligt med en gymägare som också är massör, hon fattade direkt vad jag behövde när jag berättade om var jag brukar få ont i nacke-axlar :up:

Plus att det är väldigt opretentiöst och oglammigt... det är i källaren på vårt Folkets hus. Fräscht men slitet, det passar en fegis som mig som har lite issues vad gäller gym (tack skolgympan :grin:) :)
 
Arbetsdagen har varit fullmatad med roliga saker men är nu avslutad i god ordning. Svängde förbi stallet så min Lilla bruna har fått det han behöver och är rustad för skitvädret som ska rulla in. Sitter med en kopp te och borde väl ta tag i nått vettigt men har det rätt bra här i min fåtölj. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 203
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 029
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp