Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Femte dagen med halsfluss, blev sjuk dagen efter att grupparbetet i skolan blev klart. Jag blir alltid sjuk efter jag är klar med en inlämning. :laugh: Får nya projektarbetet för nästa kurs imorgon. Får hoppas att det inte är något som är allt för nytt med tanke på att jag inte orkat tittat på dom tre senaste lektionerna. :p
 
Blev sjukt opepp på precis allt när jag såg att snön vräkte ner i går. Ännu mer opepp i morse. Sedan kom jag ihåg att i dag får jag ändå pussa på ponnysar. Då är allt värt något igen! :)

Oj, här är det blått och moln och inte en flinga inom synhåll. Snöade lite igår så det är lite vitt på marken men inte mer. Halkigt dock.

Förövrigt så möttes jag av en totalt ituriven (full) Dreamiespåse och att katten kräkts över hela min yogamatta. :meh: Trodde det bara var att kassera den, men efter att ha spolat av den i badkaret så verkar ingenting ha fastnat. Så nu ligger den på tork. Tur att hon är söt. Iofs mitt eget fel eftersom jag lämnade datastolen åt fel håll så hon kom åt den femtielfte lådan jag förvarar kattgodis i. Jag vill gärna ha en påse nära till hands för kloklippning och inte behöva gå ut i köket, hämta pallen och fiska fram godiset ur skåpet ovanför kylskåpet. Tyvärr är golvet i mitt datorrum icke-slipat trä så det blir lätt stickigt. Måste komma ihåg att köpa ett golvskydd.
 
Oj, här är det blått och moln och inte en flinga inom synhåll. Snöade lite igår så det är lite vitt på marken men inte mer. Halkigt dock.

Förövrigt så möttes jag av en totalt ituriven (full) Dreamiespåse och att katten kräkts över hela min yogamatta. :meh: Trodde det bara var att kassera den, men efter att ha spolat av den i badkaret så verkar ingenting ha fastnat. Så nu ligger den på tork. Tur att hon är söt. Iofs mitt eget fel eftersom jag lämnade datastolen åt fel håll så hon kom åt den femtielfte lådan jag förvarar kattgodis i. Jag vill gärna ha en påse nära till hands för kloklippning och inte behöva gå ut i köket, hämta pallen och fiska fram godiset ur skåpet ovanför kylskåpet. Tyvärr är golvet i mitt datorrum icke-slipat trä så det blir lätt stickigt. Måste komma ihåg att köpa ett golvskydd.
Du får ha en litet låsbart kassaskrin till Dreamis :up:
Nyckeln runt halsen :D
 
Vaknade med svidande hals vilket verkar hålla i sig...Jag vill ju INTE bli sjuk direkt igen men tillbaks bland barnen så är ju risken (och finns väl iofs smitta i stallet med osv). Torr luft inomhus hjälper ju inte till heller 👎. Jobba klart och kurera mig igen då vad det verkar....
 
Just nu ligger jag på soffan. Ska väl ta och duscha och sen hitta något att äta. Har inte blivit något av det ännu för idag då jag dragit mig för det. Börjar jobba kl. 14 så är väl dags att göra något nyttigt.

Har förvisso jobbat lite då jag både svarat i telefon och Messenger redan för idag.

Känner mig fortfarande rätt så påverkad sen jag halkade och slog i rygg och huvudet i isen igår. Får nog ta en alvedon och se om huvudvärk och nacken kan släppa något...
 
Väntar på paket, har två st rätt så viktiga paket som ska komma idag. Men det tar ju sådan tiiiiid 😵😵 Vill bara få meddelandet så jag kan hämta det. Gaaah!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 201
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 028
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp