Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har firat mammas födelsedag. Försökt pigga upp då hon nyss fått gå från sitt jobb.
Nu har jag ätit och funderar på om jag ska spela Hogwarts eller Valheim tills jag blir trött. Katten har någon form av överskottsenergi och vi har lekt i 1 timme, men hon tycker inte hon är färdig. :cautious:

Är förutom det dödstrött, har sovit uruselt senaste två dagarna.
 
Nu gor jag inget av det du namner vare sig jag kor privat eller pa jobbet. Om jag sitter i ett 16 ton fordon som tar stor plats och har lang bromsstracka eller i min privata bil kan man tycka de mer sarbara trafikanterna borde ta lite extra "precaution" for sin egen sakerhet.

Och nej. Jag har aldrig anvant nagot "vehicle" i en terroristattack, och har absolut inga "intentions" att nagonsin vara inblandad i en.

Jag pratar såklart inte om din personliga körstil, vilken ju är helt ointressant i sammanhanget speciellt då vi två int är särskild sannolika att dela körbana i framtiden.

Jag vill istället peka på den samhällsattityd där bilar och den fara de utgör har blivit normaliseras, och där faran som cyklister utgör överhaussat.

Ur den synpunkten är det högst relevant att bilen och andra motorfordon är potentiella högst effektiva vapen.

Cykel är ett fantastiskt färdmedel, och mer infrastruktur bör de till att cyklister kam färdas säkrare :)
 
Jag startade en egen tråd om cykelhjälmars vara eller icke vara så att det kunde diskuteras vidare och rekommenderar att ni gör det även om cyklande i stort, om ni vill prata vidare om det. Det är så himla lätt att OT-diskussioner tar över i den här tråden!

/Mod
 
Suckar över hur dyra alla grönsaker blivit, vägrar att betala 30 kronor för en paprika eller 22 kronor för en gurka. Köpte två tomater idag, 15 kronor, har inte koll på exakt vad kilopriset var nu. Gillar annars att ha paprika, tomat eller gurka på mackan men nu drar jag mig för det. Jaja det kommer väl bättre tider antar jag (ja jag vet att det är lyxproblem också ;) ,men ibland får man gnälla lite)
 
Till sist kom jag iväg till stallet. Red ett kort pass på spänd häst, men ändå mycket mer fokuserad än igår. Lite sugen på att galoppera, men underlaget var för dåligt så vi avvaktar våren.

Sen årsmöte med klubben, som tog över 1 1/2 h. Det hade jag inte precis räknat med. Sen kom snön också. :turd: Åter till stallet för mockning, fodring av åring och påfyllning av halm. Snart ska det väl bli kul med häst igen?

Har iaf bestämt mig för att regeln om att inte åka ut mer än 3-4 dagar/vecka vid minusgrader gäller redan nu, inte till nästa vinter, så jag ska hålla mig hemma en del nästa vecka. Jag behöver det verkligen…
 
Misslyckad uteritt idag i snö''stormen'' - det blåste typ ingenting men kom jättemycket snö istället på kort tid även fast SMHI inte sagt att det skulle centimeter med snö :meh:

Vi red ut iaf två stycken, jag på den äldre fjordingen och stallkompisen på en irish cob. Alltså det gick bra men det var för halt och hästarna blev lite stressade av att underlaget släppte under fötterna på dem. De hade sulor och brodd för kännedom så vi satt av i skogen och gick försiktigt hemåt.

Hade en mer lyckad tömkörning i snöyret med min snart 4 åriga fjording. Vi testade hackarmore ''flower'' eller vad det nu kallas. Han funkade jättebra på det så den kommer vi variera med de andra betten sen när han fått mer häng på det. Är ganska nöjd med helgen faktiskt, riktigt trevlig helg var det! :banana:
 
Suckar över hur dyra alla grönsaker blivit, vägrar att betala 30 kronor för en paprika eller 22 kronor för en gurka. Köpte två tomater idag, 15 kronor, har inte koll på exakt vad kilopriset var nu. Gillar annars att ha paprika, tomat eller gurka på mackan men nu drar jag mig för det. Jaja det kommer väl bättre tider antar jag (ja jag vet att det är lyxproblem också ;) ,men ibland får man gnälla lite)
Köpte nyss två gurkor för cirka 59 kr 😂 😑
 
A somnade redan 20.30. Hon är numera, efter dagens årsmöte, invald i ungdomssektionen på ridskolan vilket såklart var en nervanspänning. Jag förstår att hon är trött! Det är jag med men jag tog en 15 min tupplur före maten så jag är inte lika toktrött nu.
 
Stallet och fixade boxen samt bästa hovis kom och fixade hoven😊 men gissa om min pålla var sugen på att också få göra banan (utmaning med paraply) kompisens son och häst gjorde så bra 😍. Hem igen och i den otäcka korsningen precis före hemma var det fullt pådrag pga en ordentlig bilolycka, huuu!
Iväg för att fira brorsonen som fyllde 4 år i går 🥰. Efter det fixade vi veckohandlingen och på vägen hem förbi stallet för insläpp av hästarna 😊.
 
Nu slocknade lampan i fönstret som går på timer = dags att sova.
Imorgon blir det lite fullt upp. Måste klura ut hur jag ska göra med middag också. Behöver matlåda men har glömt att handla något som passar bra till det och den enda butik jag hinner till innan jobbet har otroligt tråkigt (och dyrt!) utbud av färdigrätter. Nåja. På något vis löser det sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 027
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp