Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hundsjuk :arghh: Huset är tomt och tyst. Till råga på allt har jag inte en susning om när jag har råd att köpa valp. Till sommaren? Hösten? Vintern?
Jag vill ju ha hund NUUUUU.
Lika otålig som ett skrikande barn på golvet på Ica.:rofl:
Ursäkta en okuning men vad kostar en hund?
 
Var overdodlig igar och krashade med cyckeln och slog huvudet i trottoaren - inte jattehart, men tillrackligt for att fa en bula.
Cyklade utan hander nar mitt styre kom for nara en san dar plastpinne som markerar skillnaden mellan bilarnas vagbana och cyklisters (vet ej om de anvands i sverige, men det ar en vit plastpinne, ungefar en 1.20 hog och kanske 5-10cm i diameter), som slog i styret sa att jag tappade balansen, kom upp mot trottoarkanten och flog av, mitt framfor massa trafik!

En fotgangare och bilist kom och tittade till mig - tror jag klarade mig relativt oskadd - har ej haft nagon vidare yrsel, kannt mig illamaende eller haft problem med tal eller syn

Det laskigaste som finns nar man kor ar en cyklist som inte haller i styret, jag bara vantar pa olyckor som din. :( Hoppas du haller i styret i fortsattningen.

racing-förare spänns fast i nackstödet när det tävlar,

De spanns inte fast i nackstodet, de har en "device" som gor att huvudet och den tunga hjalmen inte kan kastas at nagot hall i forhallande till kroppen. Jag tror det heter hans ... eller nagot liknade.

Eller så går det inte över :cool: mitt ena tonåriga barn vaknar fortfarande gärna kring 6-7. Jag däremot sover gärna till i varje fall 9. Men skillnaden nu mot för 10-15 år sedan är att barnet klarar sig själv och inte för något oljud, så jag kan fortsätta sova trots barnets tidiga vanor. :)

😲 Den konstigaste tonaring EVER.
 
735039_543523305659580_1808254544_n.png
 
Det laskigaste som finns nar man kor ar en cyklist som inte haller i styret, jag bara vantar pa olyckor som din. :( Hoppas du haller i styret i fortsattningen.

Det laskigaste som finns nar man cyklar ar alla som fipplar med telefonen, inte haller avstand nar de kor om, som parkerar pa otillatna och farliga stallen och som chansar pa rott...


Bara en av de tva sitter i en 1.5. ton tung maskin som anvants i terroristattacker...
 
Varit ut med min lilla bruna och vi hann med både fint väder, hagel och isande vind. Frös som en lort när jag kom hem så orkade inte ens tänka på att Gunde duscha på 3 min utan tog en lång, varm dusch. Så innerligt skönt! Nu inpackad i filt i favoritfåtöljen med en god kopp kaffe och kanelbulle. Livet är inte så dumt ändå.
 
Det laskigaste som finns nar man cyklar ar alla som fipplar med telefonen, inte haller avstand nar de kor om, som parkerar pa otillatna och farliga stallen och som chansar pa rott...


Bara en av de tva sitter i en 1.5. ton tung maskin som anvants i terroristattacker...

Nu gor jag inget av det du namner vare sig jag kor privat eller pa jobbet. Om jag sitter i ett 16 ton fordon som tar stor plats och har lang bromsstracka eller i min privata bil kan man tycka de mer sarbara trafikanterna borde ta lite extra "precaution" for sin egen sakerhet.

Och nej. Jag har aldrig anvant nagot "vehicle" i en terroristattack, och har absolut inga "intentions" att nagonsin vara inblandad i en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 199
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 027
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp