Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, min farmor hade en whippet som hette Dino :love:
I min barndom hade vi en granne som alltid hade schäfertikar med samma namn.
Sen kom en hane dit som hette Dino. Han hade tydligen suttit bunden i elementet i en lägenhet mesta tiden.
När han fick gå lös på gården ville han inte gå in. De mutade honom med rå lever för att få in honom.

Han älskade mannen i huset - som de flesta djur gjorde.
Såg en gång mannen harva en åker medan Dino traskade bakom harven. Han vägrade släppa husse ur sikte.
 
Suttit fast i bilkö i 45 minuter på vägen till ridningen sen gav vi upp och körde av på närmaste mot och åkte hem. Hade lite hjärtat i halsgropen när breda lastbilar körde förbi på vägrenen bredvid oss och drog en lättnadens suck för varje lastbil som körde förbi på utsidan av oss utan att det hände något och de tog sig förbi oss utan att ramma oss


Satt på passagerarsidan var riktigt otäckt att ha en lastbil mellan bilen och mitträcket och sen en fil med bilar på andra sidan bilen. Hade ju inte direkt haft någonstans att ta vägen om någon hade haft för bred last för vår bil. Kanske också upplever det som otäckare än vad det är då jag inte kan köra bil själv.
 
Kom nyss hem från stallet.
Glömde mobilen hemma idag så jag var utan den hela dagen i princip på jobbet. 😅

Körde slow walk med min herre då han klättrade på väggarna idag. Gick jättebra och han fick tänka ett steg i taget.

Imorgon kommer snöyret Åh det ser jag inte fram emot 😒
 
Pussar ponny :love:
Ska rida en häst jag inte ridit på flera år men han är min drömhäst och har alltid varit.
Från första morgonen som ett nyfött litet föl, har jag alltid suktat efter just den här individen. Konstigt hur sånt där funkar.

Jag var handlöst förälskad i min ponny innan hon ens var född. Trodde det var mamman jag älskade (köpte henne dräktig) men när ponnyn föddes tappade jag verkligen all kärlek till mamman och ville liksom inte vara med nån annan än ponnyn. Känslan var tack och lov ömsesidig, hon ogillar människor förutom mig (jag är hennes slav som ska göra roliga saker med henne). Det är så ologiskt, för vad ska jag med en liten pluttig b-ponny till? Men jag älskar henne så extremt mycket. :love:

C8BBDF4D-87EC-4717-8AA4-093B08F67B29.jpeg
 
Pratade lite med en vän och hon fick mig ett inse lite saker, det var tufft men ändå bra. Nu har jag lite dåligt samvete för att jag varit sur och bitter, vilket är lite orimligt för jag har bara varit det för mig själv. Inte mot personen i fråga.

Dumma känslor nu igen!
 
Ser på lokala nyheter. Vet inte vad jag ska se på sen. Jeopardy kanske? Har ätit en paj. Är mätt.
Funderar på att gå och köpa vinterkängor i morn på fm innan snöovädret kommer men orkar inte stressa, kan använda gummistövlarna tills snön plogats/smält bort. Fast då blir det inga promenader för de är så dåliga för fötterna.
Känner mig trött och less. :sleep::sorry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 203
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 029
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp