Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uhg
räkna inte hur mycket ni har betalat i räkningar under det senaste året. man blir bara ledsen.
Jag tänker istället att det är positivt att veta vilka kostnader man har (om man behöver göra något åt dem nu eller senare) och positivt att man lyckats betala dem med inkomster man lyckats skapa.

Värre vore om man hade obetalda räkningar för senaste året där man inte lyckats göra rätt för sig för det man behövt för att leva sitt liv.
 
Jag tänker istället att det är positivt att veta vilka kostnader man har (om man behöver göra något åt dem nu eller senare) och positivt att man lyckats betala dem med inkomster man lyckats skapa.

Värre vore om man hade obetalda räkningar för senaste året där man inte lyckats göra rätt för sig för det man behövt för att leva sitt liv.
Helt sant.
har levt det livet med.
 
Jag har fått en till temugg i julklapp! :D Jag fick en förra året i samma serie eller vad man ska säga, och har använt den varje dag sen dess. Den är så perfekt, och nu har jag två sådana! Enda nackdelen är att jag nu känner skillnad på billigt ikea-porslin och lite finare porslin (finns ju garanterat ännu högre kvalitet än de här dock) och nu är jag löjligt nojig. INGEN får komma i närheten av min mugg och jag kör den inte i diskmaskinen heller. Samtidigt känns det mer troligt att en ikea-mugg går sönder när jag håller i den än att den här går sönder om jag så tappar den i golvet :angel:

Försökte fotografera dem här hemma eftersom jag fortfarande har kvar kartongen till den första, men det var lite svårt att få till ljuset bra. Den vänstra är från förra året, den högra är ny.
321878587_860498618332239_7481047679717973592_n.jpg
Åh va fina 😍 Ser verkligen ut att vara perfekta te-muggar! Vet du var man köper dem?
Har adopterat ett ord som en vän nyss uppfann.

Väderkränkt. Det är vad jag är. :mad:
Det kan jag verkligen skriva under på idag med! Jistanes så dåligt väder!
Tröstar mig med att grundvattennivåerna nog äntligen ska stiga lite i alla fall nu 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 603
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp