Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och risgrynsgröt som uppladdning för vad som sannolikt blir en sjöblöt tur till stallet. BBC:s summering av vädret kommande dagar är:

Tis: Heavy rain and a moderate breeze. Yellow warning of ice.
Ons: Heavy rain showers and a moderate breeze.
Tor: Hail showers and a fresh breeze.
Fre: Heavy rain and strong winds.

Lovely. Det där med att kunna rida hur mycket jag vill hela veckan känns plötsligt lite mindre lockande :cautious: Ja ja, det blir nog mysigt ändå! Jag får packa på mig rejält med kläder och ha stunden under elfilten efteråt, med kaffe och Netflix, som målbild :D
 
Sambon jobbar igen och jag eldar för att få upp värmen- blåser ju jävel och det märks i huset och jisses vad vissa bitar alstrar värme! Änna nästan bränner fingrarna av mig bara av att lägga in i kaminen 😆. Den där stooora solen som utlovades stämmer dåligt, skitväder👎. Hur som helst; God fortsättning på er alla 😃.
 
Solen är typ framme, men det blåser så kallt, så kallt.
Sitter i soffan och väntar på att maken ska komma hem från jobbet så vi kan åka till Skroten. Klart att han blev inringd på extrajobb igår kväll..
Efter shoppingen ska vi ut och äta, indiskt är planen.
 
Kaffe och risgrynsgröt som uppladdning för vad som sannolikt blir en sjöblöt tur till stallet. BBC:s summering av vädret kommande dagar är:

Tis: Heavy rain and a moderate breeze. Yellow warning of ice.
Ons: Heavy rain showers and a moderate breeze.
Tor: Hail showers and a fresh breeze.
Fre: Heavy rain and strong winds.

Lovely. Det där med att kunna rida hur mycket jag vill hela veckan känns plötsligt lite mindre lockande :cautious: Ja ja, det blir nog mysigt ändå! Jag får packa på mig rejält med kläder och ha stunden under elfilten efteråt, med kaffe och Netflix, som målbild :D
Det var därför de åkte bort..... :idea: :rofl:
 
Har varit och fixat de ärenden som behövde skötas och orkade till och med gå en runda med dammsugaren när jag kom tillbaka... :) Inte perfekt och pedantiskt, men det största skräpet har jag fått bort i alla fall :up: ! Känns mycket bättre när det ser hyfsat ut :) ! Har ätit korv med bröd också och ska bläddra lite i boken jag hämtade. "Kläda blodig skjorta", heter den och den handlar om "svenskt barnafödande under 150 år". Lite research kan man väl säga till den senaste boken där huvudpersonen går igenom en hel del, och jag vill gärna veta lite mer kring hur det funkade i början av 1900-talet!
 
Hämtat ut ny medicin.
En till spruta att ta i magen
Som tur var kom jag ihåg att ta ut mer nålar.
Annars hade det gått åt lite för snabbt.
Tur man inte är stickrädd.

Fick inte broddarna jag beställde.
Så jäkla typiskt.
Vill ju ha en särskild sort
 
Har haft en produktiv morgon - kanner att jag har haft bra med tid och ordning att fixa mitt "life admin" over julen hittils - see over mal, problem, planera och satta upp ett nytt organisations/planeringssystem, sa det ger mig frid.


Nu har jag precis insett att det ar soligt, och prognosen for de narmsta dagarna ser inte sa trevlig ut, sa jag borde nog skynda mig ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 743
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 619
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp