Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
HEJ SOLEN!
IMG20221213105517.webp

:love:


Ovanlig syn i Norrbotten den här tiden på året 😅
 
Jag sitter på kontoret och försöker få upp värmen. Det har inte varit någon här sedan förra tisdagen, så värmen har varit avstängd vilket i kombination med kallaste veckan på många år blir... Intressant. Termometern stod på 11.6 grader när jag kom in 🥶 Som tur är var jag förberedd på detta, så jag har laddat upp med både underställ, ullstrumpor, varmvattenflaska, handledsvärmare, filt och värmefläkt.

Ser fram emot eftermiddagen då det blir glöggmingel hemma hos min chef och sedan julkonsert i korsgången kring universitetet, som ser ut som något ur Harry Potter:
126050407_3939053486114337_8071708394832788843_n.jpeg


:love:
 
Jag och katten kollar Lucia. Katten sitter som ett ljus längst ut på soffan och är mycket intresserad. Nästan för gullig den där pälsbollen :heart

Jag måste göra iordning mig snart :arghh:
Så blir det här också, speciellt i år. Vi försöker ha luftvärmepumpen avstängd så mycket som möjligt. I natt var temperaturen i köket nere på 12 grader någonting som värst. Sedan kickade värmepumpen igång på timer vid 4. Nu eldar jag i kaminen. Snart är det 16 grader här i vardagsrummet... :up:
Men kostar det inte mer att värma upp från 12 grader till 18?
Pumpen får ju jobba hårt nu. Står den på tex 16-18 så blir det ju en jämn värme. Läste att försäkringsbolag inte vill ha lägre än 14 grader. Då kan svartmögel tydligen bildas. Tror det var Folksam som gick ut med det.
 
Dejten från I lördags är på väg hit för att baka pepparkakor :bump: Vilken jädra tur att jag har städat lägenheten rejält redan så det enda jag behövde göra var att diska lite :rofl::rofl::rofl:

Bonus för att jag får baka pepparkakor med någon, fick baka själv förra året och det var så sjukt trist, pepparkakor är en sån där julgrej jag vill göra ihop med folk och förra året var nog första gången någonsin jag fick baka själv.

Covid fall i hela stan förresten. Alla jag känner i Peking förutom dejten har Covid just nu, även hälften av våra elever minst :crazy: Rejäl underrapportering pga nuvarande test situation i de distrikt som har det värst.
 
Dejten från I lördags är på väg hit för att baka pepparkakor :bump: Vilken jädra tur att jag har städat lägenheten rejält redan så det enda jag behövde göra var att diska lite :rofl::rofl::rofl:

Bonus för att jag får baka pepparkakor med någon, fick baka själv förra året och det var så sjukt trist, pepparkakor är en sån där julgrej jag vill göra ihop med folk och förra året var nog första gången någonsin jag fick baka själv.

Covid fall i hela stan förresten. Alla jag känner i Peking förutom dejten har Covid just nu, även hälften av våra elever minst :crazy: Rejäl underrapportering pga nuvarande test situation i de distrikt som har det värst.
Reportern från Peking på SVT fick filma sig själv med mobil och kunde inte göra något längre inslag som planerat för alla kamerapersoner var tydligen sjuka.
 
Men kostar det inte mer att värma upp från 12 grader till 18?
Pumpen får ju jobba hårt nu. Står den på tex 16-18 så blir det ju en jämn värme. Läste att försäkringsbolag inte vill ha lägre än 14 grader. Då kan svartmögel tydligen bildas. Tror det var Folksam som gick ut med det.
Ingen aning vilket som kostar mest.

Tror knappast att det blir svartmögel om temperaturen dippar ner till 12-13 grader under ett fåtal timmar då och då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 618
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 971
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp