Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sociala mamma kilade upp och frågade ett par grannar om hjälp :D nu står bordet rätt vänt! Det får nog bli middag vid det för att inviga det!
20221213_173719.webp
 
Är i Malmö. Jag var så säker på att jag har varit i Malmö tidigare (mer än bara ha bytt tåg, något jag har gjort många gånger), men jag insåg att jag nog inte har det. Navigerade mig med hjälp av GPS från stationen till hotellet vid Triangeln. Jag var bombsäker på att jag i samband med tågbyte från Berlin fikade vid Triangeln en gång för länge sedan, men det ligger ju så långt från stationen att det förefaller osannolikt. Finns det en Triangel även i Lund mån tro? Kan jag ha blandat ihop det? Jag är helt förvirrad.

Hur som helst, Malmö är en väldigt trevlig stad och mitt hotellrum är lika stort som mitt vardagsrum hemma. Nu ska jag ta en sväng upp till gymmet på 20:e våningen och sedan hitta något att äta.
 
Nu ska denna avfälling till …. KYRKAN! 😅
Har stärkt mig med ett glas vin inför den dos av kristendom jag nu kommer utstå.

Edit: autokorrekt ville skriva ”Kristersson” istället för kristendom. Oklart vad som är värst 😅
 
Så trött. Inte så konstigt funderade på mina matvanor och tja... Igår 2 knäckebröd och 3 apelsiner
Idag 1 lussekatt

Ska ställa mig och laga ordentlig mat nu. Funderar på potatismos men vet inte riktigt vad jag vill ha till. Gör jag mycket så kan jag göra typ fiskgratäng imorgon.

Hade ett möte med högsta chefen idag. Fick beröm för att jag hade sån koll. Tjena jag satt samtidigt och funderade på vart jag slarvat bort husnycklarna och vilken klinik jag bokat hundens veterinärbesök på.
Nu är jag hemma. Hundarna är rastade och jag ska tvinga mig att laga mat
 
Så tröttsamt.
De ringde från stora sjukhuset och erbjöd en tid på en mottagning som min njurläkare sagt att jag gå till.

Så den här veckan har jag tagit tre prover på måndagen (=totalt sönderstucken), ska ta fler prov torsdag morgon och sedan åka till stora sjukhuset (en timmes restid, plus kampen att hitta parkering) vid lunchtid. Hinner hem för att rasta hunden där emellan och inget mer.
Återvänder till samma ställe på fredag lunch för att träffaläkare för att få höra resultat av provarna.

Kan inte ta med hunden heller eftersom min bil numera inte går att låsa eftersom bakluckan går i baklås -då går inga dörrar att låsa. :rage:

Jag har inget som helst flyt just nu.
 
Skjutsat in 2 Janssons i ugnen, vi har nämligen litet julbord på jobbet idag :up:

Visa bifogad fil 107798

Tack for din "visual" ... det ar nog samma storlek som "shoestring fries" och min mandolin's skiva.

A berättade att det var en kille som var Lucia i deras skola idag :heart

For manga herrans ar sedan var min aldste son Lucia pa sin skola. 6:te klassarna hade helt klart kort over personalen pa skolan och bara BESTAMT. :p Sonen forklarade att tjejerna bara tjafsade om vem som skulle vara Lucia, ingen hade lust. Sa da tyckte han att det var dags att losa problemet och erbjod sig ... sa da blev det sa :D
 
Tack for din "visual" ... det ar nog samma storlek som "shoestring fries" och min mandolin's skiva.



For manga herrans ar sedan var min aldste son Lucia pa sin skola. 6:te klassarna hade helt klart kort over personalen pa skolan och bara BESTAMT. :p Sonen forklarade att tjejerna bara tjafsade om vem som skulle vara Lucia, ingen hade lust. Sa da tyckte han att det var dags att losa problemet och erbjod sig ... sa da blev det sa :D
Underbart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 608
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 968
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp