Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det fick bli köttfärssås och pasta vid det nya bordet som åts till Lucia på svtplay. Det kändes som att jag skulle ha en lussebulle men det passade inte riktigt till maten :p trevligt dock! Det där nya bordet och positionen (i vardagsrummet där julgranen brukar stå och som nu har en tv också) blir nog riktigt bra till jul! :love:
 
Känner mig oförklarligt stressad… blev lite mycket på jobbet idag och sen på kvällen försökte jag laga mat och koncentrera mig på flera personer samtidigt typ. Exet ringde. Skrev med en vän har covid och en vän ringde och var ledsen och så skrev dejten och hjärnan orkar nu inte mer 🤯
 
Det var ett fint Lucia program iår 🥰 vet inte riktigt vad jag tycker om kvinnan som sjöng själv, men det är mest för att jag tycker så mycket om körer vid juletid. Allt annat var så jättefint! 🥰
 
Bäddat i gästrummet åt mig för natten. Tycker lite synd om sambon som behöver lyssna på mitt rosslande.
Många sjuka i år kanske?
Min syster har visst fått lunginflammation, hon är dock diabetiker och har ett par andra besvär också så hon har fått bli sjukskriven och order att ta det lugnt.

Mamma hade varit iväg till en kompis i helgen där hon träffade även kompisens barn och barnbarn. Ett av barnen mådde bra men på måndagen mådde han lite dåligt och tog ett corona test som visade positivt O_o

Än så länge är åtminstone vi friska 😅
 
Jobbat 9 h i dag sen fick jag städat köket, vikt och hängt tvätt och därefter drog jag till spinningen :) Middagen fick bli en färdigrätt som sambon köpte, det var ungefär den tiden vi hade på att laga middag 🙃
 
Wait, what, såg slutet av luciaprogrammet nu och Warner Bros symbol dök upp? :confused: Why? Vad har de för intresse i detta rätt så svenska program? :confused:
 
Många sjuka i år kanske?
Min syster har visst fått lunginflammation, hon är dock diabetiker och har ett par andra besvär också så hon har fått bli sjukskriven och order att ta det lugnt.

Mamma hade varit iväg till en kompis i helgen där hon träffade även kompisens barn och barnbarn. Ett av barnen mådde bra men på måndagen mådde han lite dåligt och tog ett corona test som visade positivt O_o

Än så länge är åtminstone vi friska 😅
Ja, måååånga sjuka just nu. För min del är det omgång två på tre veckor. Hann inte bli frisk emellan så är tämligen risig just nu.
 
En betydligt bättre dag idag på resan, men digert program, samling 7:15 - frukost på språng - till skolan vi besöker - träffa lärare och elever, hänga med på lektioner, prata ännu mer med lärare och elever på en blandning av tyska, svenska och engelska! :up: Misstänker att jag kommer ha lärt mig en hel del tyska när den här resan är över. Där efter lunch - vila en timme och sen mot julmarknad. Ett par timmar senare var vi alla rätt möra, åkte tillbaka till där vi bor, handlade på en matbutik, de andra åt på tråkiga ställen som Mc Donalds, jag handlade salami, ostar, choklad och chips och känner mig väldigt nöjd med min kvällsmat. :)
 
Tittar på bakprogram med Tina och Johan som bakar fyllda saffransbullar.
Torktjurar över att mitt eget saffransbak tidigare idag gick käpprätt åt h-vete. Degvätskan blev nog för varm så degen jäste inte som den skulle... :rage:

Måste nu köpa mer jäst innan jag kan baka igen. Tur jag hade två lussekatter kvar i frysen till kvällens fika!
 
Så tröttsamt.
De ringde från stora sjukhuset och erbjöd en tid på en mottagning som min njurläkare sagt att jag gå till.

Så den här veckan har jag tagit tre prover på måndagen (=totalt sönderstucken), ska ta fler prov torsdag morgon och sedan åka till stora sjukhuset (en timmes restid, plus kampen att hitta parkering) vid lunchtid. Hinner hem för att rasta hunden där emellan och inget mer.
Återvänder till samma ställe på fredag lunch för att träffaläkare för att få höra resultat av provarna.

Kan inte ta med hunden heller eftersom min bil numera inte går att låsa eftersom bakluckan går i baklås -då går inga dörrar att låsa. :rage:

Jag har inget som helst flyt just nu.
Kan du inte be om en CVK eller liknande när dom ska ta så mycket prover på dig?
Jag har en port a cach nu. Det är så himla smidigt.
 
Kan du inte be om en CVK eller liknande när dom ska ta så mycket prover på dig?
Jag har en port a cach nu. Det är så himla smidigt.
Avskyr CVK och CDK. Det har jag fått min beskärda del av. Hellre totalt sönderstucken än dessa jädra slangar :).

De fastnar i kläderna och måste skyddas vid dusch. Nej det är jag klar med. Portacat (stavning?) hade jag när jag cellgiftsbehandlades. Den gjorde ju bara ont!

Det blir inte enklare av att de bara kan använda en arm eftersom jag har kvar dialysfistel i den andra armen och sticker man där får man aldrig stopp på det.
 
Avskyr CVK och CDK. Det har jag fått min beskärda del av. Hellre totalt sönderstucken än dessa jädra slangar :).

De fastnar i kläderna och måste skyddas vid dusch. Nej det är jag klar med. Portacat (stavning?) hade jag när jag cellgiftsbehandlades. Den gjorde ju bara ont!

Det blir inte enklare av att de bara kan använda en arm eftersom jag har kvar dialysfistel i den andra armen och sticker man där får man aldrig stopp på det.
Men vad tråkigt.
Men att du fick ont av port a cach? Jag känner inte ens min.
 
Inser att jag måste börja lära mig säga nej till jobb. Nackdelen med två deltidsjobb (där ett är delvis helg) och där det går att få extratimmar är att man lätt bokar in varje ledig stund. Typ "Åh, titta, tomt i kalendern på onsdag när de frågar om man kan jobba". Nu har jag ingen aning om när jag ska hinna handla mat, och jag har en timme på mig att ta mig från arbetsplats 1 till arbetsplats 2. Dessutom ska det snöa och vara svinkallt imorgon så cykel blir inte kul och buss går inte att lita på... Yay. På fredag är jag ledig i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp