Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade på soffan ett par gånger, fått tända kaminen två gånger då den brann ut när jag somnade och fått tända nya ljus ett par gånger. Nu har vi gått och lagt oss, jag och katterna under dubbla duntäcken och hundarna i sina bäddar. Höll på glömma varulven ute då han inte ville komma in tidigare när jag ropat, minst två gånger. 😳

I morgon blir det Fyris, varma bad och varm bastu. 🤗
 
Blindtarmsbihanget är borta sedan strax innan lunch idag. Postop-smärtan är genomvidrig. Får tack och lov ordentligt med smärtlindrande och personalen är toppen 🥰. Var till och med tvungen att berömma det fina bemötandet från ”min” sjuksköterska på uppvaket, där jag blev kvar väldigt länge pga hög smärta och lågt blodtryck och puls.
Vet ju själv hur glad man blir i rollen som vårdpersonal när någon kommer med positiv feedback, det kan göra hela ens dag ❤️
 
Jag tror att jag äntligen börjar bli friskare. Hurraaa! :bump:Fy fasen vad segt det här varit. Om tom sambon är sjuk så här länge är det typ dödligt för andra/mig.
Han har för första gången sen vi träffades för x antal år sedan fått skäggstubb. Rejäl sådan! Ser så jäkla konstigt ut att så fort vi pratar glor jag tydligen på hans överläpp och har noll ögonkontakt. Det är absolut inte fult. Men så märkligt bara. :laugh: Han klagade på läppstirrandet. Så ny överdriver jag ögonfokus med stirrande och låst blick istället. Han är glad att åka till jobbet imorgon och lämna mig i sjukstugan.:angel1:
Det här lät lite som ett Seinfeld-avsnitt 😆 (De aspekter av den serien som jag faktiskt tycker är roliga.) Ser framför mig hur han berättar något viktigt och du zonar ut och stirrar på läppen. Vi hör din inre monolog. ”Är jag attraherad av det där? Vem ÄR han egentligen? Tänk om han skaffar mustasch på heltid. Borde jag permanenta håret?” För att sedan bytas ut mot ”Titta inte på läppen! Titta inte på läppen!”
 
Det är TUNGT att jogga i oplogad snö.😕
Men nu är det gjort och kaffet ska intas till Musikhjälpen som förövrigt var med mig på joggingrundan också.
5D322A02-8E6E-4738-8155-A4B1F049BD27.webp
 
Jag fullkomligt älskar min dieselvärmare i bilen just nu.
I morse var det bara sätta sig i bilen och köra i väg trots snöfall i natt och -7 på termometern. Slängde ett lite beklagande ögonkast på stackarn som stod och sopade och skrapade sin bil på parkeringen.
Nu må dieseln vara dyr och det är säker inte bra för miljön men min kropp tackar och bockar för att slippa stå skrapa rutor i kyla.
 
Det här lät lite som ett Seinfeld-avsnitt 😆 (De aspekter av den serien som jag faktiskt tycker är roliga.) Ser framför mig hur han berättar något viktigt och du zonar ut och stirrar på läppen. Vi hör din inre monolog. ”Är jag attraherad av det där? Vem ÄR han egentligen? Tänk om han skaffar mustasch på heltid. Borde jag permanenta håret?” För att sedan bytas ut mot ”Titta inte på läppen! Titta inte på läppen!”
Jag tycker ändå jag skötte mig bättre nu än i mina tonår när min pappa som alltid haft skägg rakade av rubbet. Det var dessvärre på grund av tjat från mig.
Han såg så rolig ut att jag låg på golvet och skrattade. Och t.o.m. min mamma tappade det och garvade så hon inte fick luft.
Det var så konstigt att se honom så. Vilken jäkla pussmun som dolde sig under skägget! Han odlade ut skägg igen. 😅🧔🏻‍♂️
 
Jag tycker ändå jag skötte mig bättre nu än i mina tonår när min pappa som alltid haft skägg rakade av rubbet. Det var dessvärre på grund av tjat från mig.
Han såg så rolig ut att jag låg på golvet och skrattade. Och t.o.m. min mamma tappade det och garvade så hon inte fick luft.
Det var så konstigt att se honom så. Vilken jäkla pussmun som dolde sig under skägget! Han odlade ut skägg igen. 😅🧔🏻‍♂️

Åh herregud... särbon har ju skägg och när vi precis blivit ihop sa jag (verkligen på skämt!) att jag undrade hur han såg ut utan skägg så han rakade av det! 😱 Jag sa åt honom att jag har givetvis inga åsikter om hur han groomar sig men att han inte behövde göra om det för mig skull :angel:

Det var f-n creepy, jag hade faktiskt lite svårt att pussa honom direkt han gjort det, det var ju en annan person! :nailbiting: Han gjorde det när han var nere hos mig och hans mamma hade tydligen asgarvat när han kom hem :rofl:
 
-20 här när jag gick upp vid småtimmarna för att gå på toa. -21 nu när vi klev upp, jag är inte förvånad att katten var tveksam till att gå ut! Hon sitter och värmer sig i sin kattong vid elementet i köket nu :heart

Och ja, jag bränner både ved och el. Det är 14,7 grader i kontoret just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 137
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 603
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 963
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp