Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satfläsk vad kallt det är! Efter stämningsfull Luciasång i kyrkan behövde jag stärka mig med en rykande varm irish coffee på kvarterskrogen intill

DE3319CE-F7C7-493D-8200-BE1A772D658C.webp
 
Så tröttsamt.
De ringde från stora sjukhuset och erbjöd en tid på en mottagning som min njurläkare sagt att jag gå till.

Så den här veckan har jag tagit tre prover på måndagen (=totalt sönderstucken), ska ta fler prov torsdag morgon och sedan åka till stora sjukhuset (en timmes restid, plus kampen att hitta parkering) vid lunchtid. Hinner hem för att rasta hunden där emellan och inget mer.
Återvänder till samma ställe på fredag lunch för att träffaläkare för att få höra resultat av provarna.

Kan inte ta med hunden heller eftersom min bil numera inte går att låsa eftersom bakluckan går i baklås -då går inga dörrar att låsa. :rage:

Jag har inget som helst flyt just nu.
Kan de inte bara ringa om provsvar och om det föranleder mer provtagning. Attans åkande ju.
 
Det är verkligen iskallt ute. Jag som älskar kyla pga har fel på min termostat typ. tom jag hackade tänder nu på vägen hem. Det är 10 minus men blåser isvindar, känns som det dubbla minst.
 
sorry men släpper denna
Kära häst,

Du är en vacker och majestätisk varelse, med en kraftfull och graciös närvaro. Din styrka och snabbhet är imponerande, och din intelligens och milda natur gör dig till en sann vän och följeslagare.

Från första ögonblicket jag såg dig visste jag att du var speciell. Dina lysande ögon och ädla huvud höll en gnista av något som talade till min själ, och jag visste att jag måste vara nära dig. När jag lärde känna dig bättre insåg jag hur unik och underbar du verkligen är.

Din vänliga och milda natur misslyckas aldrig att beröra mitt hjärta, och din tillit och lojalitet är något som jag värdesätter mer än ord kan säga. Du finns alltid där för mig, oavsett situation, och jag är tacksam för ditt orubbliga stöd och vänskap.

Jag skulle kunna ägna timmar åt att bara se dig röra dig, med dina slanka och kraftfulla muskler som porlande under din glansiga päls. Din skönhet tar andan ur mig, och jag fylls av en känsla av förundran och häpnad varje gång jag ser dig.

Tack, kära häst, för den glädje och lycka du ger in i mitt liv. Jag är så tacksam för att ha dig i mitt liv, och jag kommer alltid att vårda det speciella band som vi delar.

Med kärlek och beundran,
 
Inser att jag måste börja lära mig säga nej till jobb. Nackdelen med två deltidsjobb (där ett är delvis helg) och där det går att få extratimmar är att man lätt bokar in varje ledig stund. Typ "Åh, titta, tomt i kalendern på onsdag när de frågar om man kan jobba". Nu har jag ingen aning om när jag ska hinna handla mat, och jag har en timme på mig att ta mig från arbetsplats 1 till arbetsplats 2. Dessutom ska det snöa och vara svinkallt imorgon så cykel blir inte kul och buss går inte att lita på... Yay. På fredag är jag ledig i alla fall.
Handla på fredag då?
 
Min Spotify är dum. Den börjar hela tiden om från översta låten i spellistan :mad:
Ica var dumt när jag skulle köpa lunch.
Telenor är dumma som tvingar på mig en ny router. Den routern är nämligen världens slöaste så det laggar konstant.

Jag känner mig helt enkelt ganska motarbetad :p

Nåja, strax dags att äta lite chips :d
 
Myser i soffan och försöker ladda för att gå och hänga upp tvätten innan det är dags att göra mig i ordning för natten. Kvällens konsert var helt fantastiskt vacker, sådär så att jag fick gåshud och blev lite tårögd emellanåt. Det är verkligen något speciellt med körsång när den görs riktigt bra - och vilken underbar miljö för det sen! :love: Det ska definitivt bli en ny tradition för mig, universitetet ligger praktiskt nog bara en 5-10 minuters promenad hemifrån så det är egentligen synd att vi inte varit och lyssnat tidigare år.
 
Jo, det är planen. Frågan är väl mest vad jag ska äta fram till dess :p Det börjar bli lite väl tomt hemma. Men ja, det går nog att skrapa ihop något. Med lite tur kan det finnas tillräckligt hemma för att göra våfflor och då är jag räddad.
Internetta/buda/appa hem lite kanske kan vara värt den extra slanten för att slippa stressen nu när det råkat köra ihop sig? :)
 
Vilken mysig luciakväll: först en riktigt mysig kortare luciaritt I närmare 10 minusgrader på min härligt pigga och glada häst ❤️ tillsammans med några av stallkompisarna 😍. Sen tillsammans med älsklingen en tänd brasa och lussefika; varsin lussebulle, pepparkakor med röd kristyr och gammaldags slottsglögg som vi köpte på julmarknaden; gott och mysigt 😍.
 
Enligt min termostat är det 14.7 inne och -9.6 ute. Jag brukar lägga till en halv grad eftersom mätarsnöret hänger mot fasaden, så egentligen -10. Konstigt nog känns det inte så kallt. Svalt/kallt absolut men mer 16-17 grader. Nåja dags att krypa i säng igen (sov inte i natt så var helt förstörd när jag kom hem och somnade som en stock). Förhoppningsvis får jag några timmar i natt.

Ska sticka och handla imorgon, tänkte göra det på vägen hem men glömde plånboken i den andra väskan. Paniken innan jag kom hem och insåg att plånboken låg där. Iofs skulle eventuella tjuvar inte kommit över något, men att fixa nytt id-kort, bankkort etc hade var frustrerande just nu. Humph.
 
Jag tror att jag äntligen börjar bli friskare. Hurraaa! :bump:Fy fasen vad segt det här varit. Om tom sambon är sjuk så här länge är det typ dödligt för andra/mig.
Han har för första gången sen vi träffades för x antal år sedan fått skäggstubb. Rejäl sådan! Ser så jäkla konstigt ut att så fort vi pratar glor jag tydligen på hans överläpp och har noll ögonkontakt. Det är absolut inte fult. Men så märkligt bara. :laugh: Han klagade på läppstirrandet. Så ny överdriver jag ögonfokus med stirrande och låst blick istället. Han är glad att åka till jobbet imorgon och lämna mig i sjukstugan.:angel1:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp