Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma typ av termometer, inte samma temperaturer. Efter ihärdigt sent eldande och ny brasa sedan 1h så ser det ut såhär i köket:
Visa bifogad fil 107789
Samma termometer, ett annat hus och en annan vinter. Jag har gått igenom det där jag också. Just den morgonen hade katternas vatten frusit där det stog på hallgolvet.

20221213_080852.webp
 
Sitter i soffan, har precis slängt in mat i ugnen som ska bli matlåda ikväll till både mig och partnern. Något kan han få för att han vaktar hundarna när jag jobbar långpass :p Så snart maten är klar ska jag gå på långpromenad i kylan. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska cykla till jobbet eller ta bussen...
 
Alla får snö utom vi 🫣 Är mycket avundsjuk och så tittade jag på 10 dagars prognosen igår och nästa vecka ska det regna, ni kan ju gissa hur våra vägar hemma kommer se ut då ..

Men men tittar på Luciafirande från Skansen. Ledig idag men jobbar sen resten av veckan, ska åka iväg och handla lite mineraler åt farbror. Han skulle behöva klippas igen men orkar inte just nu. Pälsen har visserligen vuxit ut en hel del men inte så att det är akut att klippa honom egentligen.
 
Alla får snö utom vi 🫣 Är mycket avundsjuk och så tittade jag på 10 dagars prognosen igår och nästa vecka ska det regna, ni kan ju gissa hur våra vägar hemma kommer se ut då ..

Men men tittar på Luciafirande från Skansen. Ledig idag men jobbar sen resten av veckan, ska åka iväg och handla lite mineraler åt farbror. Han skulle behöva klippas igen men orkar inte just nu. Pälsen har visserligen vuxit ut en hel del men inte så att det är akut att klippa honom egentligen.
Nej jag får inte heller någon snö faktiskt Vet inte riktigt om jag är glad eller inte över det Det enda jag önskar i julklapp är att hästen inte ska drabbas av regnskållor så får det vara vilket väder det vill
Och det var ju bra att jag inte fick någon faktura för snöslungan för den har jag använt typ en halvtimme sen jag köpte den i december förra året :angel:
 
Nej jag får inte heller någon snö faktiskt Vet inte riktigt om jag är glad eller inte över det Det enda jag önskar i julklapp är att hästen inte ska drabbas av regnskållor så får det vara vilket väder det vill
Och det var ju bra att jag inte fick någon faktura för snöslungan för den har jag använt typ en halvtimme sen jag köpte den i december förra året :angel:
Vi vill ha snö pga av att vi ska kunna träna häst hemma, annars kan det få vara tar gärna vår eller sommar året runt faktiskt :meh: Men då han husse har gått in i sin vanliga vinter dvala får jag inte fart på honom så vi kan åka ned till banan istället så hästen får springa innan han hoppar ur skinnet .. Han är överladdad just nu och svårt när han inte heller kan röra sig som vanligt i hagen då skiten frös ihop innan det kom någon snö .. Nej jag är ingen vintermänniska får andas i fyrkant varenda dag när något händer :angel:
 
Nej jag får inte heller någon snö faktiskt Vet inte riktigt om jag är glad eller inte över det Det enda jag önskar i julklapp är att hästen inte ska drabbas av regnskållor så får det vara vilket väder det vill
Och det var ju bra att jag inte fick någon faktura för snöslungan för den har jag använt typ en halvtimme sen jag köpte den i december förra året :angel:
Det är vell därför man köper snöslunga för att slippa snö...
 
Vi vill ha snö pga av att vi ska kunna träna häst hemma, annars kan det få vara tar gärna vår eller sommar året runt faktiskt :meh: Men då han husse har gått in i sin vanliga vinter dvala får jag inte fart på honom så vi kan åka ned till banan istället så hästen får springa innan han hoppar ur skinnet .. Han är överladdad just nu och svårt när han inte heller kan röra sig som vanligt i hagen då skiten frös ihop innan det kom någon snö .. Nej jag är ingen vintermänniska får andas i fyrkant varenda dag när något händer :angel:
Jag gillar snö om den ligger still och inte fryser och töar om vartannat. Snö är rent och fint och mjukt om det får vara kallt
Tyvärr är det ju standard numera i alla fall här att det bara blir slask och isgata istället
Kan inte du åka till banan med hästen?
 
Lämnat in cykeln för byte av slang. Det var dumt av mig att inte lämna in cykeln för byte till dubbdäck, tre punkterade slangar lyckades jag med innan jag tröttnade.
 
Jag gillar snö om den ligger still och inte fryser och töar om vartannat. Snö är rent och fint och mjukt om det får vara kallt
Tyvärr är det ju standard numera i alla fall här att det bara blir slask och isgata istället
Kan inte du åka till banan med hästen?
Får ju inte dra hästtransporten längre sedan vi bytte 😅 Den här är tyngre med högre lastvikt för att vi ska kunna lasta mamma mu och hennes barn tillsammans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 619
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 973
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp