Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov otroligt dåligt men lyckade på något sätt hålla mina lektioner. Rättat de sista tentorna, moderation i morgon.

Har fått mitt nya kontraktserbjudande så väntar på att få kontraktet från HR så jag kan skriva på. Blir en rejäl löneförhöjning i September och ansvarig för vetenskapsavdelningen (jag gör redan det jobbet egentligen men utan befogenhet att kunna säga till de andra lärarna när det behövs).

Har även fortsatt att organisera och räkna all ny labb utrustning så nu är det bara kemikalierna kvar!
 
Jobbar igen efter två veckors semester. Första känslan är "Nej, det här var inte för mig. Jag återgår till att ha semester". Men inser att det kanske inte är upp till mig att bestämma över. Nåja, ledighetens mailskörd är avklarad. Det kanske är ungefär vad jag mäktar med idag.
 
Ungdomliga grannen kom med lunch! ❤️

A69AC77C-3D22-4EBF-B933-77A520C65CF8.webp
 
Vill du byta grannar :angel:

Nej hoppar det ;)

Det roliga var att när jag var sjuk och just kommit hem från sjukan så var ungdomliga grannen min oavlönade hemtjänst. Hen gjorde allt möjligt. Dock hade hen troligen googlat ”hemtjänst” och kom därför med matlådor med mat ala ålderdomshem 😅 Jag förklarade att jag trots skröplighet ej tangerat 90 år 😅 Nu har hen lärt sig 😅
 
Skottat snö. Packad blötsnö. Ländryggen har... åsikter.
Ser det som dagens träningspass avklarat, duschat och smort med linnex. Bränner fint 🔥

Har haft litet möte med nya praktikplatsen och ska nu maila gamla praktikplatsen :nailbiting:
 
Nej hoppar det ;)

Det roliga var att när jag var sjuk och just kommit hem från sjukan så var ungdomliga grannen min oavlönade hemtjänst. Hen gjorde allt möjligt. Dock hade hen troligen googlat ”hemtjänst” och kom därför med matlådor med mat ala ålderdomshem 😅 Jag förklarade att jag trots skröplighet ej tangerat 90 år 😅 Nu har hen lärt sig 😅
Jag behöver lära mig dina tekniker på något magiskt sätt :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 786
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 943
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp